Bănci și Asigurări

Astra a crescut de patru ori pe RCA si afirma ca poate tine daunele sub control

Astra a crescut de patru ori pe RCA si afirma ca poate tine daunele sub control

Radu Mustatea, directorul general al Astra, spune ca majorarea cotei de piata nu este un semnal al pregatirii vanzarii companiei catre un investitor strain.

12.05.2010, 00:00 46

Astra, compania de asigurari a omului de afaceri Dan Adamescu, aajuns pe primul loc in piata asigurarilor dupa primul trimestru,devansand asiguratorii Allianz-Tiriac si Omniasig.

Astra a crescut puternic datorita strategiei de reducere apretului la asigurarile auto RCA (raspundere civila obligatorie) peanumite categorii de clienti. Astfel, in primele trei luniasiguratorul a inregistrat subscrieri de 330 mil. lei, in cresterecu 66%, din care 200 mil. lei au provenit din asigurari de tip RCA,segment pe care a crescut de patru ori. Strategia de crestere peRCA are insa doua fete: pe de o parte, aceste polite le aducasiguratorilor cota de piata intr-un timp scurt, dar pe de altaparte le aduc si multe daune, acesta fiind unul dintre cele maineprofitabile segmente de piata.

In ultimii patru ani piata asigurarilor a fost pe pierdere neta,profiturile cumulate ale companiilor fiind mult mai mici decatpierderile, in principal din cauza asigurarilor auto.

"Asa procedeaza companiile care urmaresc cota de piata. Dacavrei sa obtii cota de piata, accelerezi pe RCA", afirma CristianFugaciu, directorul general al Marsh, unul dintre cei mai maribrokeri de pe piata.

Allianz-Tiriac, liderul pietei in 2009, a coborat pe locul doi,in conditiile in care a inregistrat o scadere de 22% asubscrierilor, pana la 274 mil. lei. Omniasig a coborat de pe loculdoi pe trei, cu prime brute subscrise de 235 mil. lei, in scaderecu 29%.

"Primul trimestru nu este intotdeauna reprezentativ, abia dupaprima jumatate a anului ne putem face o idee clara referitoare laclasamentul companiilor", spune Bogdan Andriescu, presedinteleUNSICAR, asociatia profesionala a brokerilor de asigurari. Pelocurile patru si cinci dupa primele trei luni se afla Groupama(195 mil. lei, scadere de 11%) si Asirom (166 mil. lei, scadere de19%). "Incasarile noastre au fost impulsionate de RCA, ne-ampozitionat pe anumite segmente de piata, in special pe persoanefizice, cu preturi convenabile, dar nu cele mai mici din piata", adeclarat Radu Mustatea, directorul general al Astra.

El spune ca tine daunele sub control prin parteneriate incheiatecu service-urile auto, care prevad anumite preturi pentru pieselede schimb si adaosurile comerciale pe care le pot practicaunitatile reparatoare.

Pentru a face o comparatie, o polita RCA pentru o masina cumotor de 1,6 litri costa 495 de lei pe an la Astra (pentru un soferde 25 de ani din Bucuresti), fata de 550 de lei la Ardaf, 570 delei la Asirom sau 780 de lei la BCR Asigurari. Sunt insa sicompanii cu preturi mai mici: Euroins (423 lei), Uniqa (430 de lei)sau Carpatica (460 de lei), potrivit site-ului rca-ieftin.ro.

"Daca vedem ca rezultatele deviaza, vom face corectii, dar panaacum nu a fost cazul", mai spune Mustatea.

Este cresterea puternica a cotei de piata un semnal ca sepregateste vanzarea Astra?

"Nu este un semnal de vanzare, nu se pune problema vanzarii inacest moment", explica directorul general al Astra.

Astra este singurul asigurator de mari dimensiuni cu capitalromanesc care nu a fost inca vandut unui investitor strain.Adamescu detine 70% din actiuni, iar un pachet de 27% estecontrolat de grupul austriac Uniqa, ce detine pe piata locala si100% din compania Uniqa Asigurari (fost Unita).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels