Bănci și Asigurări

Austriecii au dat afară 400 de oameni de la BCR Asigurări şi Omniasig înainte de fuziune

Austriecii au dat afară 400 de oameni de la BCR...

Autor: Ciprian Botea

01.06.2012, 17:16 1742

Omniasig şi BCR Asigurări au trecut printr-un proces dur de restructurare înainte de a fuziona, în care unu din şase angajaţi a plecat şi 125 dintre cele 350 de unităţi din teritoriu au fost închise.

Omniasig, compania rezultată din fuziunea celor doi asigurători, are în prezent 2.000 de angajaţi şi operează o reţea de 224 de sucursale şi agenţii, arată datele prezentate la prima conferinţă de presă a noii companii. Potrivit raportului anual al Vienna Insurance Group (VIG), acţionarul majoritar al noului Omniasig, cele două companii aveau la finalul anului trecut 2.400 de salariaţi şi 350 de unităţi teritoriale.

 
 
 

Oficialii asigurătorului au sugerat că o parte a angajaţilor nu s-au adaptat la noua situaţie şi au plecat, dar surse din piaţa asigurărilor spun însă austriecii au avut un plan de eficientizare a operaţiunilor prin care au urmărit reducerea cu 10% a numărului de angajaţi înainte de încheierea fuziunii. Cei care au plecat cu acordul părţilor au încasat şase salarii compensatorii, iar cei care au plecat fără acordul părţilor au primit patru salarii.

 
 
 

De altfel, conducerea companiei admite că procesul de fuziune a fost delicat, având în vedere dimensiunile celor două companii şi concurenţa foarte puternică din piaţa locală a asigurărilor.

 
 
 

"A fost un proces destul de delicat pentru că cele două companii activau pe o piaţă foarte concurenţială şi puteau apărea tensiuni în rândul clien­ţilor", spune Mihai Tecău, preşedintele Omniasig.

 
 
 

Noua companie şi-a bugetat pentru anul acesta afaceri de 1,2 miliarde de lei, un nivel similar cu cel al primelor subscrise de cele două companii în 2011. Obiectivul este destul de ambiţios, având în vedere că afacerile cumulate ale Omniasig şi BCR Asigurări au scă­zut cu 19% în primul trimestru, până la 282 de milioane de lei (65 mil. euro).

 
 
 

"Vrem o creş­tere sănătoasă, axa­tă pe profitabilitate. Piaţa trebuie să-şi schimbe direcţia şi noi vrem să transmitem un sem­nal în acest sens. Chiar dacă vom avea preţuri mai mari, vrem să transmitem ideea că avem servicii de calitate. Trebuie să încasăm prime suficiente pentru a putea onora obligaţiile de plată", a mai spus Tecău.

 
 
 

Mihai Tecău, 39 de ani, a condus timp de şase ani compania BCR Asigurări, iar după fuziune a fost desemnat de austrieci preşedinte al directoratului Omniasig. Tecău a fost până în 2006 director în cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA). Fuziunea dintre cele două companii s-a încheiat în urmă cu o lună după un proces care a durat aproape un an.

 
 
 

Fuziunea ar fi trebuit să creeze cea mai mare companie din piaţa asigurărilor având în vedere subscrierile de anul trecut ale celor doi asigurători. Scăderea din primul trimestru a afacerilor Omniasig şi BCR Asigurări plasează însă compania pe locul doi în piaţă în condiţiile în care Astra a avut subscrieri mai mari cu circa 10 milioane de lei.

 
 
 

Vânzările de poliţe de răspundere civilă auto (RCA) ale celor două companii au scăzut la jumătate în primele trei luni, ajungând la 71 mil. lei, în timp ce subscrierile pe segmentul Casco au crescut cu 16%, până la 136 mil. lei. Asigurările auto reprezintă aproape trei sferturi din afacerile companiei.

 
 
 

Austriecii de la VIG mai deţin pe piaţa locală companiile Asirom şi BCR Asigurări de Viaţă şi afirmă că mizează în continuare pe o strategie multibrand, chiar dacă au decis să-şi consolideze afacerile de asigurări generale prin fuziunea dintre Omniasig şi BCR Asigurări. VIG speră să obţină reduceri de costuri de 10 mil. euro pe an din această fuziune.

 
 
 

"Vom păstra brandurile BCR Asigu­rări de Viaţă şi Asirom pentru că atunci când renunţi la un brand poţi ajun­ge să pierzi clienţi. Singura diferenţă atunci când ai o strategie multibrand este că trebuie să ai mai mulţi manageri decât atunci când ai o singură companie", a declarat Franz Fuchs, pre­şedintele consiliului de supraveghere al Omniasig.

 
 
 

VIG a raportat în primul trimestru afaceri de 135 de milioane de euro din operaţiunile locale, în scădere cu 7%, în timp ce pierderile s-au înjumătăţit, la 2,7 milioane de euro.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO