Bănci și Asigurări

Aviva Pensii si-a dublat capitalul social

19.10.2007, 20:51 40

Compania de administrare a pensiilor private obligatorii (pilonul II) din grupul financiar Aviva si-a dublat capitalul social, de la 4 la 8,3 milioane de euro, conform datelor publicate de societate in Monitorul Oficial. Astfel, capitalul companiei de pensii private a ajuns la 27,9 milioane de euro, dublu fata de minimul solicitat de lege.
Aviva nu este singura companie de pensii care a operat o astfel de majorare in ultima vreme - ING, Allianz-Tiriac si Interamerican au adus si ele mai mult capital, iar miscarea va fi urmata in perioada urmatoare si de alte societati de pe piata. In aceasta perioada, suplimentarea capitalului este necesara pentru a acoperi costurile de achizitie, operationale si pe cele de marketing si publicitate, spun companiile de administrare.
Costurile de achizitie inseamna comisioanele platite agentilor pentru atragerea de clienti catre fondurile de pensii, cele operationale se ofera la logistica operatiunii de atragere a clientilor (de exemplu, servicii de curierat si IT). Costurile de marketing si publicitate asigura promovarea companiilor de pensii, pentru care acestea au cheltuit de asemenea sume importante, care vor creste pe durata campaniei de vanzare a produselor.
Conform administratorilor, investitiile ocazionate de campania de aderare initiala la fonduri (care dureaza pana pe 17 ianuarie 2008) sunt mult mai mari decat capitalul social al acestor companii. In spatele capitalului social se afla cel de lucru, care de multe ori este egal sau mai mare cu capitalul social, care este la vedere.
Dupa prima luna de vanzare, Aviva se afla pe locul al treilea in clasamentul administratorilor de pensii, dupa numarul de contracte semnate si raportate la Casa Nationala de Pensii si Asigurari Sociale (CNPAS). Aviva a raportat un numar total de peste 116.000 de acte de aderare semnate, adica 10% din numarul total de 1,16 milioane la nivelul pietei. Aviva lucreaza cu o forta proprie de vanzare de 32.300 de agenti de marketing (prin brokerul AAV, de asemenea parte a grupului Aviva).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO