Bănci și Asigurări

BRD isi recruteaza clientii inca din facultate

30.09.2004, 00:00 21

BRD - Groupe Societe Generale a lansat ieri oficial noul pachet de produse si servicii financiare destinat in exclusivitate studentilor. Pachetul include doua credite "Creditul 10" si "StudentPlus" precum si cardul de debit "Cardul 10".
Prin aceasta oferta banca incearca sa intre pe o piata care are in perspectiva un potential considerabil. Miscarea se inscrie in politica bancii de fidelizare a clientelei, care a devenit un obiectiv strategic pentru toate intitutiile de credit in contextul inaspririi concurentei pe piata de retail.
Intentia bancii de a intra pe piata studentilor este un proiect de perpectiva, care va aduce beneficii pe termen lung, considera Petre Bunescu, directorul general adjunct al BRD - SocGen."Speram ca o buna parte dintre acesti studenti sa continue sa lucreze cu banca noastra si dupa terminarea studiilor. Este o asteptare pe termen lung", a spus Bunescu.
BRD -SocGen este in prezent singura banca din Romania care ofera astfel de produse studentilor. Prin acesata abordare banca intentioneaza sa atraga noi clienti, cu care spera sa construiasca o relatie de durata.
"Bancile nu au o oferta pentru aceasta piata. Motivul? Bancile cauta piete cu fluxuri financiare puternice. Studentii nu dispun de bani momentan, dar vor deveni clienti imporanti in viitor", a declarat Henri Bellenger, Director al Departamentului de Strategie si Marketing al bancii.
In Romania clientii sunt obisnuiti sa lucreze cu mai multe banci, cautand cel mai bun produs pentru nevoile lor. In Occident bancile au descoperit ca este mult mai usor sa ofere unui client vechi produse adaptate nevoilor lui decat sa atraga noi clienti.
"Speram ca populatia sa inteleaga cat mai curand ca o relatie de lunga durata cu banca aduce mai multe avantaje", a mai spus Bellenger. Printre aceste avantaje se numara acordarea de credite in conditii preferentiale, la o dobanda mai mica.
Creditul 10 este un produs de finantare destinat exclusiv studentilor din ultimii doi ani. Prin intermediul acestui credit, studentii integralisti cu varsta peste 19 ani pot obtine finanatari pentru plata cheltuielilor legate de studii, de pana la 1.000 de euro (echivalent in lei). Banii sunt viratI in contul de Card 10. Termenul de rambursare al creditului este de cinci ani, dar clientul beneficiaza de o perioada de gratie de unul sau doi ani. Pentru aceste credite banca percepe o dobanda variabila (in prezent 23%). La acordarea creditului banca nu solicita garantii reale, ci numai un girant, de preferinta o ruda de gradul intai al imprumutatului.
Creditul Student Plus estedestinat finantarii studiilor postuniversitare. Produsul ofera finantare de pana la12.000 de euro (echivalent in lei) solicitantilor cu vasta peste 21 de ani. Pentru acest credit banca percepe o dobanda de 22% pe an, variabila, conditiile de garantare fiind aceleasi.
"Nivelul dobanzii este destul de redus daca luam in considerare marja de numai 4 puncte procentuale peste dobanda de interventie a Bancii Nationale. Nu percep garantii reale pentru ca avem incredere in capacitatea de a realiza venituri in viitor a studentului", a explicat Bunescu. De altfel, dobanzile s-au inscris pe un trend descendent, care va fi mentinut a mai apreciat Bunescu.
In Pachetul 10 banca a mai inclus un abonament cu reducere la serviciul de internet banking BRD NET, precum si o serie de discount uri care se pot obtine la cumparaturile cu Cardul 10.
Oficialii bancii au declarat ca aceasta este doar inceputul unei campanii mai apmle, fiind convinsi ca in curand va aparea concurenta si pe aceasta piata.De altfel, mai multe banci au lansat deja produse de economisire sau carduri destinate minorilor. liviu.chiru@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO