Bănci și Asigurări

BRD le vinde clienţilor cu venituri mari un card contactless pentru 450 de lei/an

Mediafax Foto

Autor: Anelis Baciu

11.06.2013, 21:32 1393

BRD, a doua bancă din sistem, a lansat un card premium contactless destinat persoanelor cu venituri de cel puţin 7.000 de lei lunar, produs care vine în completarea gamei de carduri destinate clienţilor care fac parte din categoria de top denumită cu formula franţuzească „haut de gamme“.

Cardul emis sub sigla MasterCard, poate fi utilizat şi în străinătate şi este disponibil în trei variante: două carduri de debit, atât în lei, cât şi în euro şi un card de credit care poate fi accesat numai în moneda locală, banca motivându-şi alegerea pe baza reglementărilor impuse de BNR. Suma maximă pentru linia de credit este de 110.000 de lei sau echivalentul a 25.000 euro, iar dobânda anua­lă efectivă (DAE) ajunge la 20% pe an.

„Reglementările dure impuse de banca centrală în ceea ce priveşte creditarea ne-au determinat să oferim acest card numai în lei, cardul de debit însă este disponibil şi în euro, cu toate că decizia iniţială viza numai moneda locală“, a declarat Elena Oprea, directorul executiv delegat al departamentului marketing şi management al produselor din BRD.

Deşi este un card premium, produsul nu se adresează în exclusivitate celor aproximativ 1.000 de clienţi de private banking ai BRD, cu venituri de peste 100.000 de euro, ci şi persoanelor care dispun de venituri mai mici. Astfel, produsul se va comercializa la ghişeul băncii, spre deosebire de cardurile destinate doar clien­ţilor de private banking disponibile „by invitation only“.

Banca nu percepe comision pentru emiterea cardului, însă costul de administrare este de 450 de lei pe an, sumă care include accesul la saloanele VIP din peste 600 de aeroporturi, precum şi o poliţă de asigurare de călătorie în străinătate cu o acoperire de 250.000 de euro.

Pe lângă serviciile incluse clienţii au posibilitatea de a achiziţiona şi pachete opţionale, precum asigurarea jucătorului de golf, opţiune unică pe piaţa locală. Noul produs vizează câteva zeci de clienţi potenţiali, baza fiind actualii clienţi de top ai băncii.

„Vizăm câteva zeci de clienţi, nu vom face un card de masă, nu îl vindem oricui. În plus, nu toţi clienţii au posibilitatea financiară să cumpere acest card“, a afirmat Adrian Jantea, director comercial al BRD.

El a menţionat că la nivel de piaţă se înregistrează o creştere a cererii de carduri contacless, iar marii retaileri cer instalarea terminalelor de acceptare, nemaifiind nevoie de propuneri din partea băncilor. Până în prezent BRD a emis 100.000 de carduri contacless şi deţine 3.000 terminale.

Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 12.06.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO