Bănci și Asigurări

BRD-SocGen vinde 25% din Asiban

30.10.2007, 19:23 21

BRD-SocGen, a doua banca din sistem, a anuntat ieri pe Bursa ca intentioneaza sa vanda participatia pe care o detine la compania de asigurari Asiban, respectiv un pachet de 25% din actiunile societatii, tranzactia urmand sa fie finalizata pana la sfarsitul acestui an sau la inceputul lui 2008.
Informatia circula de cateva luni in piata, insa pana acum nu a fost comunicata oficial.
"Motivele care au determinat aceasta intentie tin de strategia bancii de concentrare pe serviciile bancare si de asigurare a premiselor necesare pentru gasirea unui partener strategic pentru Asiban", se precizeaza in comunicatul bancii.
Valoarea celor 190.000 de actiuni detinute de BRD-SocGen la compania de asigurari reprezinta 0,9% din activele bancii. Si ceilalti actionari ai Asiban: BCR, CEC si Banca Transilvania, fiecare cu o participatie de 25%, si-au facut publica intentia de a-si vinde actiunile in urma cu cateva luni.
Consultantul de vanzare selectat de cele patru banci este banca europeana de investitii Rotschild, iar partea juridica a tranzactiei este asigurata de casa de avocatura Tuca Zbarcea & Asociatii.
In cadrul unei adunari generale din luna septembrie, actionarii Asiban au aprobat o majorare de capital in valoare de 20 mil. lei (circa 6 mil. euro), aportul fiecarei banci fiind de 5 mil. lei (1,5 mil. euro). Dupa finalizarea acestei operatiuni, capitalul companiei de asigurari urmeaza sa ajunga la 96 mil. lei (29 mil. euro).
Asiban, al patrulea jucator de pe piata asigurarilor in 2006, reprezinta una dintre ultimele posibilitati pe care le au acum investitorii straini pentru a intra pe piata romaneasca. Recent, o alta companie de asigurari de pe piata locala, BT Asigurari, a fost vanduta grupului francez Groupama, iar surse din piata spun ca francezii vor licita agresiv si pentru achizitia Asiban.
Asiban a avut anul trecut afaceri de 124 mil. euro, iar in primul semestru al acestui an a subscris prime brute de 88 mil. euro, in crestere cu 48% in euro fata de primele sase luni din 2006.
Pe partea de asigurari de viata, care reprezinta 18% din afacerile companiei, subscrierile s-au dublat in primul semestru, iar pe segmentul asigurarilor generale cresterea vanzarilor a fost de 40%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO