Bănci și Asigurări

Business MAGAZIN. Poligamia bancară, noul trend: Care sunt şansele ca Raiffeisen să-şi facă loc pe piaţa românească cu Raiffaisen Digital Bank, o bancă digitală separată de banca traditiţională? Cine este Sorin Stanciu, cel care trebuie să conducă acest asalt

Sorin Stanciu, country manager pentru România la Raiffeisen Digital Bank: 
„Cred că definiţia actuală a băncii principale, respectiv banca unde se transferă venitul lunar, nu mai este de actualitate. Din ce în ce mai mulţi clienţi primesc venitul într-o anumită bancă, dar fac tranzacţii şi cu alte bănci. Uşurinţa accesării serviciilor bancare digitale şi dezvoltările actuale în domeniul plăţilor, precum plăţile instant, fac posibil transferul fondurilor între bănci în câteva secunde.“

Autor: Mircea Nica

14.04.2024, 12:04 912

Raiffeisen Digital Bank, bancă digitală separată de instituţia de credit tradiţională Raiffeisen Bank România, dar care aparţine aceluiaşi grup austriac, a intrat pe piaţa din România în urmă cu 9 luni, cu doar o ofertă de cont curent şi zero costuri. Acum merge mai departe şi urmează să lanseze primul produs de creditare. Cum îşi face loc în industrie un astfel de model bancar?

Raiffeisen Digital Bank, competitorul direct al Revolut, începe să facă paşi către primul produs de creditare, după ce a tatonat terenul cu pachetele de cont curent virtuale, având zero costuri. Odată cu accentuarea digitalizării, băncile digitale încep să prindă contur peste tot în lume, iar urmărind exemplul Revolut, Raiffeisen Digital Bank şi-a propus, de fapt, să fie o bancă secundară ca opţiune pentru clienţi, având în vedere că trendul este de a avea mai multe conturi bancare.

Această mişcare ar putea fi doar începutul unei noi aşezări pe piaţa bancară, având în vedere că băncile locale încep să-şi consolideze puternic poziţiile prin achiziţii şi repoziţionări. Astfel, în timp ce principalele produse ale băncilor tradiţionale sunt cele de creditare, băncile digitale urmăresc mai mult numărul de clienţi înrolaţi şi volumele tranzacţionate. Practic, strategia este din start orientată către a fi o bancă secundară pentru clienţii lor. Sorin Stanciu, country manager pentru România la Raiffeisen Digital Bank, a explicat că al doilea card fizic nu este absolut necesar pentru clienţii pe care îi targetează pentru că majoritatea clienţilor din segmentul ţină efectuează tranzacţii digitale, iar cardul fizic este perceput din ce în ce mai mult ca fiind un element de rezervă. „Obiectivul nostru este de a deveni alegerea clienţilor care au nevoie de o bancă secundară şi din această perspectivă operăm exclusiv cu cardul virtual: considerăm că un al doilea card fizic nu este absolut necesar pentru clienţii pe care îi targetăm.

Cum vrea Raiffeisen să ia cu asalt piaţa din România cu o nouă bancă digitală, Raiffeisen Digital Bank, competitorul direct al Revolut  

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO