Bănci și Asigurări

Ce vor să citească bancherii: mai puţine ştiri „şocante“ şi informaţii puse în context

Ce vor să citească bancherii: mai puţine ştiri „şocante“ şi informaţii puse în context

Autor: Ciprian Botea

22.06.2012, 00:04 407

"Nu putem să scriem numai articole cu titluri care cuprind cuvântul "şoc" sau numai articole despre companii care plea­că din România. Mă întreb în câte situaţii se justifică prezenţa cuvântului "şoc" într-un titlu? Dacă discutăm nu­mai des­pre probleme, când mai avem timp şi de soluţii?", se întreabă Corina Vasile, direc­torul de comunicare şi relaţii publice al Raiffeisen Bank.

Ea afirmă că nu se aşteaptă nimeni ca o publicaţie să promoveze doar ştiri pozitive sau să ia apărarea sistemului bancar, dar că lucrurile ar trebui puse în perspectivă şi că explicarea contextului general nu este o chestiune opţională, ci ţine de meseria de jurnalist.

Corneliu Cojocaru, directorul de co­municare al BCR, susţine la rândul său că presa economică trebuie să urmă­reas­că mai degrabă emiterea de informaţii obiec­tive şi educarea publicului şi nu vân­zarea. "Jurnalistul în sine nu are vo­ie să fie interesat de vânzări; el este obiec­tiv, iar uneori se vede o lipsă de obiecti­vi­tate. Scenariul pozitiv este ignorat de mul­te ori pentru a aduce în prim-plan partea negativă."

Directorii de comunicare spun că şi-ar dori să interacţioneze mai bine cu jur­naliştii atunci când sunt publicate in­formaţii despre companiile pe care re­pre­zintă, în condiţiile în care uneori in­for­maţiile nu sunt verificate şi sunt pu­bli­cate aşa cum au fost primite din alte surse.

"Este de aşteptat ca nu toţi directorii să vorbească despre companiile lor, dar cred că sunt mulţi alţi oameni de desco­perit. Sunt companii mai mici şi com­panii româneşti despre care presa poate să scrie. Nu am prea multe de reproşat ziariş­tilor, dar cred că aceştia ar trebui să se uite mai mult la ce ar avea nevoie oamenii să citească; trebuie să îşi asume rolul educaţional", consideră Iosefina Frolu, director de comunicare, marke­ting şi corporate ING Wholesale Banking.

Frolu spune de asemenea că ştirile trebuie puse mai mult în context pentru că informaţiile suplimen­tare aju­tă cititorul să perceapă mai corect ştirea.

În ceea ce priveşte canalul de comu­ni­care a informaţiilor, aceştia consideră că mediul online oferă o cantitate mai mare de informaţii, în timp ce presa tipărită ar trebui să se axeze mai mult pe calitatea in­formaţiilor. "Printul ar trebui să îşi re­de­fi­nească rolul şi să ofere cititorilor date şi interpretări mult mai profunde", susţine Corina Vasile.

Ea mai afirmă că şi-ar dori să citeas­că mai des ştiri adresate contribuabililor şi ştiri legate de administrarea finanţelor personale.

Corneliu Cojocaru, directorul de comunicare al BCR: Jurnalistul în sine nu are voie să fie interesat de vânzări; el este obiectiv, iar uneori se vede o lipsă de obiectivitate. Scenariul pozitiv este ignorat de multe ori pentru a aduce în prim-plan partea negativă.

Iosefina Frolu, director comunicare marketing&corporate ING Wholesale Banking: Este de aşteptat ca nu toţi directorii să vorbească despre companiile lor, dar cred că sunt mulţi alţi oameni de descoperit. Nu am prea multe de reproşat ziarişitor, dar cred că aceştia ar trebui să se uite mai mult la ce ar avea nevoie oamenii să citească; trebuie să îşi asume rolul educaţional.

Corina Vasile, director de comunicare şi relaţii publice, Raiffeisen Bank: Nu putem să scriem numai articole cu titluri care cuprind cuvântul "şoc" sau numai articole despre companii care pleacă din România. Mă întreb în câte situaţii se justifică prezenţa cuvântului "şoc" într-un titlu? Dacă discutăm numai despre probleme, când mai avem timp şi de soluţii?

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO