Bănci și Asigurări

CEC a castigat 10,3 mil. euro la patru luni si se pregateste de promovare

CEC a castigat 10,3 mil. euro la patru luni si se pregateste de promovare

Radu Ghetea spune ca are o lista cu 4-5 nume dintre care urmeaza sa-i propuna ministrului economiei si finantelor alegerea de vicepresedinti alaturi de Cristian Tudorancea, pastrat din fosta echipa.

08.06.2007, 19:17 10

CEC a obtinut un profit net de aproape 10,3 milioane de euro pe primele patru luni ale anului, a declarat pentru ZF Radu Ghetea, presedintele CEC. El ezita insa sa extrapoleze rezultatul la intregul an, invocand investitiile care urmeaza sa aiba loc pe seama resurselor obtinute prin majorarea de capital din decembrie 2006 si care nu vor mai putea genera castiguri sigure prin plasamente.
Activele bancii s-au apropiat de echivalentul a 2,4 miliarde de euro, in conditiile in care portofoliul de credite insuma 1,12 mld. euro la sfarsitul lunii aprilie. In acelasi timp, sursele atrase de la clienti in depozite se ridicau la un nivel de 1,6 ori mai mari, respectiv la 1,85 mld. euro.
Ghetea spune ca va continua sa investeasca in infrastructura IT, urmand sa ia o decizie rapida in privinta pasilor urmatori, astfel incat intr-un termen de trei ani CEC sa opereze cel mai modern sistem informatic de pe piata, beneficiind de avantajul "ultimului venit" care poate prelua direct ultimele inovatii in materie.
Un alt capitol important de investitii va fi promovarea produselor si a imaginii bancii.
"Nu vrem sa pierderm timpul, asa ca vom lansa in perioada urmatoare o campanie publicitara pentru promovarea celor mai bune produse ale noastre - cardul de credit si contul curent cu dobanda de depozit la termen. Am considerat ca ne putem adresa populatiei si vara, cand un card de credit poate prinde foarte bine, spre deosebire de clientii companii, carora li te poti adresa doar de toamna pana primavara sau deloc", spune bancherul cu experienta pe piata de corporate banking. La sfarsitul lui aprilie, CEC emisese circa 33.000 de carduri de credit.
Din toamna, CEC ar urma sa aiba si o noua imagine de corporatie. Una dintre variantele in studiu este ca logo-ul sa fie schimbat intr-o frunza de stejar in culorile galben/negru, iar institutia sa fie denumita CEC Bank.
Ghetea spune ca pe zona corporate, CEC nu poate intra in competitie cu bancile care au in spate grupuri straine si pot oferi finantari in valuta ieftine, insa o poate face pe finantarile in lei. De altfel, seful CEC anticipeaza ca in circa doi ani dobanzile la creditele in euro si la cele in lei se vor "intalni" avand in vedere ca primele urca, in timp ce celelalte coboara pe masura ce scade inflatia. "La acel moment, CEC trebuie sa fie in piata pentru a-si valorifica resursele in lei." Ghetea spune ca banca va incerca sa fie in continuare atractiva cu dobanzile la depozitele in lei pentru a-si fideliza clientela, desi le va ajusta in functie de piata si va atrage si resurse in valuta. El crede ca dobanzile pasive vor ramane real pozitive la nivelul pietei.
Presedintele CEC a cerut o inventariere a tuturor produselor si serviciilor din portofoliul CEC pentru a vedea ce va fi pastrat si ce va fi imbunatatit pentru a fi mai usor vandabil. O tinta importanta vor fi produsele pentru finantari in zona rurala.
"La nivelul pietei se termina in curand si batalia cu retailul, se aseaza repede si ofensiva pentru IMM-uri si va veni in sfarsit momentul in care marele potential al sectorului agricol va fi recunoscut si va fi nevoie de mari finantari in domeniu. CEC va trebui sa fie pregatit cu finantari proprii, nu doar cu distribuiri de subventii sau fonduri europene", a declarat Ghetea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO