Bănci și Asigurări

Cererea de carduri de credit a adus noi jucatori

28.12.2004, 00:00 20



Tendinta de scadere a dobanzilor, consolidata incepand din vara trecuta, a facut din 2004 anul cardului de credit pe piata produselor bancare. Sesizand potentialul si atractivitatea cardului de credit, din ce in ce mai multe banci s-au grabit sa si-l includa in portofoliu, chiar de la primul pas facut pe piata instrumentelor de plata electronice.



De asemenea, au aparut in premiera cardurile de credit co-branded - care pot fi emise de banci sub sigla unei organizatii de carduri impreuna cu cea a unei firme partenere - de regula cu lanturi de magazine, furnizori de servicii de telefonie sau cu grupuri profesionale.



Nu in ultimul rand, clientii bancilor - in special oameni de afaceri, au inceput sa-si arate preferinta pentru cardurile de top, din clasa Gold, care asigura servicii conexe speciale in cazul calatoriilor in strainatate, pe langa cele clasise -blocare card, schimbare si/sau regenerare PIN, eliberare de numerar de la ATM-uri etc.



Una dintre cele mai spectaculoase expansiuni a fost inregistrata de cardurile de credit emise sub sigla MasterCard: nu mai putin de zece banci au lansat in 2004 astfel de produse.



UniCredit si-a facut intrarea pe piata cardurilor cu produse MasterCard Standard si Gold, BRD si BCR au inceput sa emita cardurile de clasa superioara MasterCard Gold, Banca Tiriac a lansat primele sale carduri de credit sub sigla MasterCard, Banca Transilvania si-a inclus in portofoliu un pachet de carduri de debit si de credit MasterCard, Romexterra a iesit pe piata cu un card de debit cu descoperit de cont, iar Banca Romaneasca a lansat un card de credit on-line.



De asemenea, in toamna lista bancilor membre MasterCard s-a imbogatit cu doua nume: Eurom Bank si San Paolo IMI, care emit carduri de debit si de credit sub siglele Maestro si respectiv MasterCard, in lei si in valuta.



La capitolul carduri de credit co-branded figureaza cel emis de Raiffeisen Bank impreuna cu operatorul de telefonie mobila Mobifon.



Sub marca Visa, piata cardurilor de credit s-a imbogatit in perioada noiembrie-decembrie cu primele astfel de produse emise de Finansbank - CardFinans Visa Classic si CardFinans Visa Gold sunt carduri de credit internationale in lei. Cele doua tipuri de card de credit au inceput sa fie emise din toamna trecuta si de Banca Italo-Romena.



De asemenea, Romexterra Bank a lansat pe final de an cardul de credit Visa Gold , care permite accesul la o linie de credit intre 5.000 EUR si 10.000 EUR, echivalent in lei.



Intrarea in functiune a Biroului de credit a incurajat bancile sa emita carduri de credit in conditiile unei diminuari a riscului ca urmare a accesului la informatii referitoare la solicitanti. De asemenea, normele de creditare impuse de BNR la inceputul anului au indreptat numerosi clienti ai bancilor spre acest instrument de plata, care presupune mai putine formalitati pentru emitere si accesare a banilor.



"Consumatorii au inceput sa devina constienti de beneficiile utilizarii cardului si pentru cumparaturi la comercianti, indiferent ca vorbim de carduri de debit sau de credit. Suntem convinsi ca in 2005 aceasta tendinta va continua, din ce in ce mai multi oameni vor incepe sa inteleaga modul in care sunt segmentate cardurile si sa le aleaga si le foloseasca pe cele care raspund cel mai bine necesitatilor lor. O dovada a faptului ca segmentarea pietei cardurilor din Romania incepe sa devina tot mai evidenta este reprezentata de faptul ca in 2004 s-a dezvoltat segmentul cardurilor premium, prin noi lansari de carduri Gold, care au fost primite foarte bine de catre oamenii de afaceri romani care calatoresc frecvent in strainatate", comenteaza Denisa Mateescu, MasterCard Operations Manager Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO