Bănci și Asigurări

Citibank s-a hotarat sa-si mai inmoaie imaginea de banca elitista

13.07.2005, 19:35 16

In al zecelea an de prezenta pe piata romaneasca, gigantul american Citibank sustine ca a hotarat sa-si mai inmoaie imaginea de banca elitista, incepand sa se uite si spre clienti companii de talie mijlocie, pentru care a infiintat o divizie speciala.

Dan Sandu, directorul general adjunct, afirma ca sunt vizate companii cu o cifra de afaceri cuprinsa intre doua milioane de dolari si 50 de milioane de dolari (1,6/41,6 mil. euro) si a caror evolutie a fost urmarita de Citibank pe parcursul ultimilor trei ani.

"Am hotarat sa ne indreptam atentia de la segmentul de top la segmentul mediu. Nu vrem sa vindem doar credite sau unele servicii, ci o relatie de parteneriat, cu oferte personalizate", a explicat Dan Sandu.

El spune ca banca este interesata sa atraga noi clienti din sectoarele de productie, comert si servicii de afaceri. Studiile Citibank arata ca in aceste zone opereaza circa 5.000 de companii. Modelul de creditare imparte clientii potentiali in doua categorii: cu cifra de afaceri intre 2 si 15 milioane de dolari anual, respectiv cu cifra de afaceri de peste 15 milioane de dolari. Corespunzator acestei impartiri, limitele maxime de creditare vor putea merge pana la doua, respectiv cinci milioane de dolari.

Dan Sandu, responsabil cu activitatea noii divizii, sustine ca Citibank poate fi foarte competitiva prin pret, costul creditelor oferite urmand a se ridica la 6,5-7% in euro.

Clientii urmeaza a fi selectati in principal pe baza urmaririi rezultatelor obtinute in ultimii trei ani.

Dan Sandu explica intarzierea cu care Citibank se hotaraste sa intre pe segmentul companiilor medii prin faptul ca pana acum a avut nevoie sa-si consolideze pozitia la nivelul clientilor mari.

Citibank Romania se declara gata sa aduca pe piata romaneasca ofertele de produse complexe utilizate in peste 100 de tari si sa puna la dispozitia clientilor platforme electronice sofisticate de operatiuni financiare.

In ultimele doua saptamani, Citibank a organizat intalniri locale cu reprezentantii a peste 250 de companii, din Timisoara, Constanta, Brasov, Sibiu si Cluj, orase unde banca are deschise unitati teritoriale. Pe langa aceste sucursale, Citibank mai detine 11 unitati in toata tara.

La jumatatea lui 2005, Citibank a hotarat sa-si faca publice rezultatele financiare pe 2004, auditate.

Witold Zielinski, presedintele bancii, a declarat ca Citibank Romania a inregistrat la 31 decembrie 2004 active in valoare de 2,4 miliarde de lei noi (circa 666 milioane de euro), in crestere cu aproape 50% fata de 2003, si un profit net aferent exercitiului financiar precedent de 27 de milioane de lei noi (circa 7,5 milioane de euro).

Banca a deschis recent o sucursala la Sibiu, specializata in servicii pentru companii, urmand ca pana la sfarsitul anului sa-si extinda reteaua cu inca o locatie.

De asemenea, reteaua companiei afiliate de credite de consum - CitiFinancial, ar urma sa fie extinsa cu 20 de birouri pana la jumatatea anului viitor, fata de 11 in prezent.

Citigroup este cel mai mare furnizor de servicii financiare din lume, care gestioneaza active de 1.484 miliarde de dolari. Anul trecut, Citigroup a avut venituri de 86 de miliarde de dolari si un profit net de 17 miliarde de dolari. razvan.voican@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO