Bănci și Asigurări

Cresteri de profit de trei cifre in lei la HVB Bank

20.05.2004, 00:00 22

HVB Bank Romania, filiala celui de-al doilea mare grup bancar german, a inregistrat la sfarsitul primului trimestru al acestui an active totale in valoare de 20.586 miliarde lei (peste 500 de milioane de euro), reprezentand o crestere de 65%  comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.  Banca a realizat in primele trei luni un profit net de 184 miliarde lei (4,5 milioane euro), in crestere cu 145% fata de  trimestrul intai  al anului trecut. La sfarsitul lunii martie, banca deservea peste 18.000 de clienti, in crestere cu 75%. Creditele acordate clientilor au atins 13.273 miliarde lei, inregistrand o crestere de 98% fata de aceeasi perioada a anului trecut,  in timp volumul depozitelor a crescut cu 37%, ajungand la nivelul de 10.848 miliarde lei. 
"Rezultatele primului trimestru confirma performantele cu care am incheiat 2003 si stabilesc o perspectiva de crestere pentru urmatoarea perioada a anului", a declarat Helmut Bernkopf, vicepresedinte al HVB Bank.
Politica bancii stabileste ca prioritara pentru moment acordarea de finantari in valuta. Ponderea de peste 80% a imprumuturilor in deviza straina este explicata prin ratele dobanzilor inca foarte inalte practicate pentru moneda nationala.
In opinia oficialilor HVB, marja pentru ratele de dobanda la valute ofera o mai mare stabilitate, comparativ cu dobanzile in lei, care vor intra pe un trend descendent.
Astfel, aproape toate creditele bancii pe termen mediu si lung sunt denominate in euro sau dolari, in timp ce finantarile in lei au, in general, scadente de sub un an.
Banca a lansat recent un nou produs - Creditul Auto. Acesta poate fi  acordat atat pentru achizitia de automobile cat si de motociclete. De asemenea, banca pune la dispozitia clientilor un nou serviciu -  "Descoperit de cont" ce ofera, posibilitatea finantarii pe o perioada variabila a unor achizitii care depasesc nivelul veniturilor.
Strategia HVB prevede lansarea de noi produse si servicii, precum si dezvoltarea a noi canale de distributie pentru cresterea segmentului de retail.
HVB a obtinut in 2003 un profit net de 486 de miliarde de lei, in crestere cu 87% fata d anul precedent.
Banca are ca obiective pe termen mediu extinderea retelei teritoriale pana la 20 de sucursale, adjudecarea unui portofoliu de 40.000 de clienti si a unei cote de peste 5% in sistemul bancar autohton.
La acest moment banca opereaza noua sucursale, cu 240 de angajati, si se pregateste sa deschida noi sucursale in Bucuresti, Arad, Ploiesti si in Moldova.
HVB Bank a avut o abordare prudenta a pietei romanesti, amanand extinderea activitatii spre operatiuni de retail. Astfel, prima tinta au constituit-o clientii persoane fizice cu venituri peste medie.
Saltul spre retailul de masa l-ar fi putut constitui preluarea Bancii Comerciale Romane (BCR), incercata in urma cu doi ani prin Bank Austria Creditanstalt, care este responsabila pentru intreaga activitate a grupului in Europa Centrala si de Est.
La inceputul acestui an, oficiali ai HVB si-au exprimat in mod oficial interesul pentru cumpararea unui pachet de 25% din actiunile BCR in conditiile in care autoritatile romane s-au declarat dispuse sa grabeasca procesul de privatizare a celei mai mari banci romanesti. liviu.chiru@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO