Bănci și Asigurări

Din octombrie, MIRO Bank va deveni ProCredit Bank

09.09.2004, 00:00 2051

Banca de Microfinantare Miro Bank Romania se pregateste sa-si schimbe numele la sfarsitul lunii octombrie, in ProCredit Bank Romania, pentru a sublinia apartenenta la grupul international cu acelasi nume.
"Vom desfasura o campanie intensa de rebranding, pentru ca partenerii nostrii sa inteleaga ca ne schimbam doar denumirea si nu este vorba de o vanzare a bancii. Avem in continuare tot sprijinul actionarilor nostri, care sunt dedicati scopului pentru care a fost creata aceasta banca - microfinantarea", a declarat Axel Hummel, general manager al Miro Bank.
Grupul ProCredit Bank este prezent in 18 tari, pe trei continente, prin peste 200 de filiale. Activitatea sa este dedicata finantarii microintreprinderilor si intreprinderilor mici si mijlocii (IMM). La sfarsitul anului trecut, grupul detinea active totale de peste un miliard de euro, iar volumul total al depozitelor depasea 550 de milioane de euro.
"Dezvoltarea bancii a decurs mai slab decat fuses planuit initial pana in anul 2003. Din 2004 lucrurile s-au schimbat, iar banca se dezvolta mai rapid decat am prognozat noi. Aproape toti indicatorii au un ritm de crestere lunar de 10%. Suntem increzatori ca vom mentine acest ritm si in viitor, pentru ca piata o permite", a mai declarat Hummel.
Dupa primele sapte luni ale anului, Miro detinea active in valoare de 62,78 milioane de dolari, in crestere cu 90% fata de sfarsitul anului trecut. Valoarea creditelor acordate a ajuns la 51 de milioane de dolari, acestea fiind distribuite carte 8.900 de clienti. Valoare medie a unui credit a fost de aproximativ 6.000 de dolari. Volumul depozitelor constituite de clienti a crescut in acest interval de peste patru ori, pana la 12,7 milioane de dolari, banca administrand peste 20.000 de conturi. Potrivit oficialilor Miro, tot in luna iulie, banca a devenit profitabila, dupa numai doi ani de funtionare. Profitul operational aferent lunii iulie a fost de 100.000 de dolari.
In prezent banca opereaza o retea de 9 unitati, amplasate in Bucuresti (trei), Cluj, Brasov, IasI, Timis, Dolj si Constanta si are 238 de angajati. Planurile de dezvoltare a bancii prevad deschiderea in continuare a inca cinci unitati. Odata cu schimbarea brand-ului, banca isI va muta si sediul, intr-o locatie amplasata in Piata Buzesti.
Banca ofera mai multe produse de creditare, destinate in special clientilor persoane fizice, acestea fiind structurate in functie de suma contractata (pana in 2.500 de dolari, pana la 10.000 de dolari si peste). Banca mai ofera pentru clientii persoane juridice si credite imobiliare, destinate construirii sau renovarii de imobile. In functie de valoare creditului contractat banca solicita garantii diferite, accentul fiind pus, potrivit conducerii, pe flexibilitate si rapiditate in acordare. Pentru clientii care au o istorie de colaborare, banca ofera linii de creditare si posibilitatI de overdraft. Clientilor persoane fizice nu le sunt dedicate decat doua credite imobiliare, acestia nefiind clientela tinta a bancii. Majoritatea creditelor acordate de banca au scadente reduse, intre 24 si 36 de luni. La produsele de creditare banca percepe dobanzi individualizate in functie de situatia clientului, media fiind de 29% la lei sI 14% la euro. Oficialii bancii considera nivelul relativ ridicat al dobanzilor percepute este just, daca se iau in considerare timpul redus necesar pentru obtinerea finantarii, de una - doua zile (care impune un volum mare de lucru cu clientul) si prin valoare redusa a creditarilor.
Miro va lansa in aceasta toamna patru noi produse de economisire, detinate atragerii de resurse pe termene mai lungi (doi, trei ani). "Aceste produse, mult mai flexibile, vor permite acumularea de economii prin depuneri periodice mai mici, dar pe termene mai lungi, astfel incat depozitele vor fi atractive", a mai spus Hummel.
Miro Bank si-a inceput activitatea in Romania inca din anul 1999, ca organizatie neguvernamentala financiara, iar in anul 2002 a obtinut licenta de functionare de la Banca Nationala. Banca este detinuta de mai multe institutii financiare internationale, Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltarea, DEG sr Commerzbank detinand fiecare cate 19,22% din actiuni. Ceilaltr actionari sunt grupurile financiare FMO, IPC, IMI, si International Financial Corporation -divizia de investitii a Bancii Mondiale- care detine 17,55% din actiuni.
Miro este axata pe oferirea de produse si servicii financiare microinrteprinderilor, IMM - urilor, micilor intreprinzatori agricoli, dar si clientilor persoane fizice. liviu.chiru@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO