Bănci și Asigurări

Exim Banca Românească se lansează astăzi oficial pe piaţa bancară ca bancă universală. Traian Halalai, preşedintele executiv: „Deşi ne schimbăm denumirea, rămânem consecvenţi în privinţa misiunii noastre: să susţinem creşterea prosperităţii, să construim parteneriate durabile pentru performanţa economică a clienţilor noştri prin accelerarea intermedierii financiare

Exim Banca Românească se lansează astăzi oficial pe...

Autor: Claudia Medrega

10.05.2023, 12:27 875

Exim Banca Românească se lansează astăzi oficial pe piaţa de banking ca bancă universală de top, 100% românească, cu servicii complete pentru persoane fizice şi juridice.

”De astăzi devine oficială schimbarea denumirii EximBank în Exim Banca Românească, o bancă românească de top – poziţia a 8-a în clasamentul băncilor după activele administrate, un partener de banking de încredere pentru persoane fizice şi juridice. Deşi ne schimbăm denumirea, rămânem consecvenţi în ceea ce priveşte misiunea noastră: să susţinem creşterea prosperităţii în România, să construim parteneriate durabile pentru bunăstarea socială şi performanţa economică a clienţilor noştri prin accelerarea intermedierii financiare”, a spus Traian Halalai, preşedintele executiv al Exim Banca Românească.

Banca va continua să îşi desfăşoare activitatea pe cele două direcţii principale: activitate în nume şi în cont propriu – ca orice altă bancă comercială universală de pe piaţă, respectiv activitate în numele şi în contul statului - independent de componenta comercială, va acţiona în continuare pe segmentul garanţiilor şi asigurărilor de stat, conform mandatului primit din partea statului român, adaugă şeful băncii.

„Întreaga noastră strategie de business se concentrează pe construirea unei baze solide pentru creşterile viitoare şi avem încredere că vom reuşi să facem acest lucru aşa cum am reuşit să ne dezvoltăm accelerat în ultimii 10 ani, construind un brand puternic pe piaţa bancară”, mai spune Halalai.

Oficialul băncii a adăugat că, în ceea ce priveşte liniile strategice generale, Exim Banca Românească îşi propune să crediteze responsabil, să încurajeze economisirea şi în general, să sprijine toţi clienţii cu consiliere şi soluţii financiare potrivite, fie ei clienţi retail, corporativi sau din sectorul public.

Pe segmentul persoanelor fizice, banca se va concentra pe atragerea de resurse în lei şi valută, inclusiv depozite la termen şi conturi de economii, iar pentru companii va urmări structurarea unei oferte de produse care să acopere întregul ciclu de finanţare al acestora, concomitent cu menţinerea abordării personalizate pentru anumite segmente de clienţi corporate.

Modelul eficient şi flexibil al reţelei teritoriale - 83 de sucursale destinate persoanelor fizice şi microîntreprinderilor şi 26 de Centre de Afaceri dedicate exclusiv segmentului corporate, permite băncii să fie aproape de clientela de retail şi corporate şi să implementeze diverse programe de dezvoltare româneşti şi europene.

După finalizare fuziunii dintre EximBank şi Banca Românească la sfârşitul anului trecut, Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor EximBank a apobat schimbarea denumirii băncii în Exim Banca Românească, începând din 10 mai 2023, subliniind astfel extinderea adresabilităţii băncii şi către persoanele fizice.

Odată cu schimbarea denumirii, banca va avea şi o  nouă identitate de brand. Aceasta are ca element central fuziunea dintre cele două bănci, valorificând notorietatea celor două branduri - prin păstrarea prescurtării Exim şi alăturarea denumirii Băncii Româneşti, şi include în paleta de culori tricolorul (roşu, galben şi albastru) pentru accentuarea "naţionalităţii" băncii şi promovarea valorilor româneşti.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO