Bănci și Asigurări

Francezii de la Cetelem au dat credite de 131 mil. euro

Francezii de la Cetelem au dat credite de 131 mil. euro

Cetelem a incheiat anul trecut 357.000 de contracte din care majoritatea sunt credite de consum

26.02.2007, 17:53 32

Compania de credite de consum Cetelem Romania, filiala locala a diviziei specializate a grupului financiar francez BNP Paribas, a incheiat anul trecut 357.000 de contracte de credit in valoare totala de 131 milioane de euro, in crestere cu 37% fata de 2005.
Din 2003, de la infiintarea Cetelem (Credisson International la acea data) prin desprinderea de Flanco si pana in prezent, institutia financiara nebancara a acordat credite in valoare de 430 de milioane de euro.
BRD Finance, principal concurent, avea la sfarsitul lui 2006 credite in sold reprezentand echivalentul a 143 mil. euro si 445.000 de clienti.
"2007 reprezinta un an in care continuam implementarea in Romania a liniilor de business traditionale in grupul Cetelem. Vorbim despre dezvoltarea portofoliului de parteneriate cu retele de magazine, de lansarea de carduri de credit, de acordarea de credite de nevoi personale si pentru autoturisme. Dorim sa devenim un punct de referinta in domeniul calitatii serviciilor oferite clientilor", a declarat pentru ZF Philippe Foursy, directorul general al Cetelem IFN.
Activitatea principala a Cetelem la nivel local continua sa fie creditul in magazin, celelalte linii de business traditionale pentru companie la nivel international precum cardul de credit, creditul de nevoi personale si creditul auto, fiind in diverse stadii de implementare.
"Investitiile din acest an - substantiale si structurate intr-un plan pe termen scurt si mediu - sunt orientate catre dezvoltarea retelei de parteneri, catre adaptarea sistemului informatic la noile cerinte si catre o comunicare eficienta a produselor noastre", a spus directorul general Cetelem.
El crede ca piata creditului de consum va continua sa inregistreze un trend pozitiv si in acest an. "Dorinta de crestere a calitatii vietii, dublata de un mediu financiar stabil, cu grad crescut de accesibilitate la credit, vor conduce spre cresteri importante ale volumului de credite de consum si nu numai, cresteri ce vor continua si in urmatorii ani", a afirmat Foursy.
Cetelem are o acoperire la nivel national in 190 de orase prin intermediul a 1.800 de birouri de credit si 830 de angajati.
Printre partenerii institutiei financiare nebancare pe piata romaneasca se numara Flanco, Flamingo, Baumax, Bricostore, Dedeman, Praktiker, Germanos, Elvila, Mobexpert, Cosmo, Rombiz, Quasar, First Bike, Depozitul de Calculatoare, Turbozone. "Odata cu preluarea de catre Cetelem, in aprilie 2005, s-a demarat implementarea de produse si know-how international. Din septembrie 2006 am intrat pe piata cardurilor de credit in colaborare cu MasterCard, deruland si un proiect de fidelizare a clientilor prin acordarea de credite de nevoi personale", a explicat Foursy.
Compania are un capital social in valoare de 23 de milioane de lei si este detinuta in proportie de 99,9% de Cetelem Franta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO