Bănci și Asigurări

Inca o intarziere pana la plata impozitelor cu cardul

23.09.2008, 17:26 12

Plata impozitelor prin intermediul cardurilor bancare, programata initial pentru inceputul lunii iulie si apoi pentru 1 octombrie, s-ar putea amana cu inca doua luni in conditiile in care rezultatul licitatiei organizata in august a fost contestat, iar dupa desemnarea bancii termenul de implementare efectiva a proiectului va mai dura aproximativ o luna.
"Suntem in perioada de contestatii. A fost selectata banca, dar a fost depusa o contestatie la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, acesta urmand sa dispuna ce se va intampla. Institutia are termen de 30 de zile pentru luarea unei decizii", potrivit informatiilor transmise ZF de directia de comunicare a ANAF.
Patru banci au depus oferte in cadrul licitatiei organizate de Fisc pentru serviciile de incasare online a impozitelor prin intermediul cardurilor, respectiv BCR, BRD, UniCredit Tiriac si Banca Transilvania.
Dupa desemnarea bancii, termenul de implementare a proiectului va fi de circa 30 de zile, conform surselor citate.
Initial, presedintele ANAF, Daniel Chitoiu, estima, in luna februarie, ca sistemul de plata online a impozitelor si taxelor pentru persoanele fizice autorizate si pentru cei care desfasoara activitati liberale va fi introdus la 1 iulie.
Ulterior, seful Fiscului a anuntat ca persoanele fizice ar putea sa achite, incepand cu 1 octombrie, impozitele prin intermediul cardurilor bancare.
Ramane de vazut daca romanii vor putea sa plateasca online impozitele pana la finele acestui an sau anul viitor.
Vor putea sa-si achite impozitul cu cardul toti cei care au obtinut venituri din activitati comerciale, profesii libere, drepturi de proprietate intelectuala, cedarea folosintei bunurilor, transferul titlurilor de valoare, operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, activitati agricole sau din transferul proprietatii imobiliare din patrimoniul personal.
Acordul intre Fisc si banci urmeaza sa fie incheiat pe o perioada de trei ani si are in vedere prestarea de servicii de incasare online a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri la bugetul general consolidat care pot fi platite prin internet de catre persoane fizice, prin intermediul cardurilor bancare.
Valoarea totala a contractului este estimata intre 6,75 si 13,5 mil. lei, fara TVA.
Printre cerintele impuse participantilor la licitatie pot fi amintite depunerea unei declaratii privind situatia financiara, cifra de afaceri anuala pe ultimii trei ani (2005-2007) aferenta tranzactiilor cu cardul bancar, minimum o scrisoare de bonitate emisa de o terta parte, precum si alte informatii si formalitati necesare pentru evaluare.
Conditiile tehnice au inclus certificari din punctul de vedere al securitatii informatice, standarde de securitate implementate in cazul tranzactiilor online pentru VISA Verified by Visa si MasterCard SecureCode.
In ceea ce priveste experienta, participantii trebuia sa fi incheiat minimum trei contracte similare in ultimii trei ani si cel putin 75.000 de plati online prin intermediul cardurilor bancare.
ANAF a selectat cea mai avantajoasa oferta din punct de vedere economic, in functie de o serie de criterii, printre care comisionul pe tranzactie aplicat sumelor platite de contribuabili, costurile de instalare/interfatare/configurare, taxele lunare plus alte costuri si suportul tehnic de minimum 16 ore pe zi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO