Bănci și Asigurări

ING: Afaceri in crestere, dar profit mai mic pe asigurari

ING: Afaceri in crestere, dar profit mai mic pe asigurari

Bram Boon, seful ING Asigurari de Viata, a strans peste 690.000 de semnaturi pentru pensii private

08.11.2007, 19:54 36

ING Asigurari de Viata a obtinut in trimestrul al treilea un profit brut de 2 milioane de euro, la jumatate fata de castigul realizat in aceeasi perioada a anului trecut. Cumulat pe primele trei trimestre, asiguratorul a obtinut un profit brut de 6 milioane de euro, cu 45% mai mic decat in primele noua luni din 2006, arata datele publicate de grup la Amsterdam.
In schimb, compania a accelerat pe subscrierea de prime. In trimestrul al treilea, ING Asigurari de Viata a subscris prime de 39 de milioane de euro, fata de 34 de milioane de euro, in aceeasi perioada a anului trecut. Veniturile din subscrieri de prime au urcat la 110 milioane de euro in primele noua luni, cu aproape 24% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut.
"In trimestrul al treilea am continuat investitiile in dezvoltarea business-ului de pensii private dar si in eficientizarea produselor. In acest moment, avem inregistrate in sistem peste 690.000 de cereri de aderare (pentru pensiile private, n. n.)", a declarat pentru ZF Bram Boon, director general al ING Asigurari de Viata si presedintele ING Fond de Pensii
Raportul grupului noteaza ca fondul de administrare a pensiilor obligatorii private, care si-a inceput activitatea la jumatatea lui septembrie, a contribuit cu 34 de milioane de euro in valoarea afacerilor noi (value of new business), intr-un total de 92 de milioane de euro, la nivelul Europei.
Pe zona de retail bancar, ING a acumulat o cota de 5,2% din economiile populatiei, in conditiile in care a ajuns in septembrie la un portofoliu de 406.000 de clienti.
In trimestrul al treilea, sucursala locala a ING a atras 55.000 de clienti, arata raportul financiar publicat ieri de grup. In acest timp, numarul de unitati de retail a crescut cu 11, ajungand la 134 de puncte ING Office.
"Numarul de clienti atrasi s-a ridicat la 25.000 numai in septembrie, reflectand o tendinta continua de accelerare pe fondul campaniilor de marketing si vanzarii incrucisate cu pensiile private obligatorii", subliniaza raportul grupului. Fondurile atrase prin contul de economisire (principalul produs pentru retail) au crescut cu 10% numai in trimestrul al treilea. Creditele de retail acordate de ING au crescut cu 51% comparativ cu trimestrul al doilea.
"Cresterea puternica, alimentata de campaniile de marketing, a inceput in trimestrul al doilea si a continuat in trimestrul al treilea", subliniaza ING. In aceste conditii, cota de piata a ING pe zona de consumer banking a urcat de la 1,2% in decembrie anul trecut la 1,9%, in august.
Potrivit raportului publicat de grup, de la inceputul lui 2008, companiile medii vor fi transferate de la divizia de Wholesale la divizia Retail Banking. Decizia urmeaza sa fie aprobata de forurile grupului.
Transferul va permite organizatiilor locale ale ING din Olanda, Belgia, Polonia si Romania sa opereze sub un singur management si respectiv un singur brand.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO