Bănci și Asigurări

ING Asigurari: piata este deja matura

ING Asigurari: piata este deja matura
05.07.2006, 18:14 19

Cea mai mare companie de asigurari de viata din Romania, ING Asigurari, considera ca piata autohtona de profil a trecut din categoria emerging markets - piete in dezvoltare in categoria "piete mature".
Ca urmare, compania a regandit procesul de distributie, dar si segmentul tinta de populatie caruia i se adreseaza: de la persoanele cu venituri mari la cele cu venituri medii, asa dupa cum anunta de altfel directorul general al companiei, Bram Boon, inca de la venirea la conducerea firmei, in toamna anului 2004. Astfel, compania a anuntat ieri lansarea unui pachet de produse de asigurari simple de viata (fara capitalizare), care acopera riscul de deces din orice cauza, de deces din accident si costurile cu spitalizarea si interventiile chirurgicale.
"Exista un deficit foarte mare de protectie pe piata, adica diferenta intre veniturile disponibile ale populatiei si nevoile aparute in cazul unui eveniment neprevazut", a spus Bram Boon, directorul general al ING Asigurari.
De la intrarea pe piata, in 1997, si pana acum, ING Asigurari s-a pozitionat mai degraba ca un furnizor de produse de economisire decat de asigurari propriu-zise, acumuland active cu mult chiar si peste totalul fondurilor mutuale, macinate de scandalul Fondului National de Investitii.
Compania incearca acum sa schimbe strategia, mergand spre produsele simple de asigurari, fara capitalizare. Produsele nou lansate se adreseaza in primul rand familiilor, au spus reprezentantii companiei. ING Asigurari va vinde astfel de produse inclusiv pe plaja sau in statiunile montane, mergand pe standardizare.
In ceea ce priveste schimbarea politicii privind canalele de distributie, compania merge acum pe eficienta.
"Am regandit procesul de distributie al asigurarilor de viata, avand ca obiectiv eficienta si profitabilitatea", a spus Cristian Motca, directorul de vanzari al ING Asigurari. Astfel, ING Asigurari si-a redus numarul de consultanti cu 22% in perioada 2002- iunie 2006, pana la 2.119, iar numarul de agentii a scazut de la 32 la 30.
Compania a avut pe primele cinci luni ale acestui an prime brute subscrise de 177 milioane de lei noi (50,6 milioane de euro), in crestere in lei cu 12% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
In euro, majorarea subscrierilor este de circa 10%. Cresterea este sub cea a pietei asigurarilor de viata, al carei ritm s-a situat intre plus 20-30% in prima parte a acestui an. "Am avut un ritm mai redus de crestere decat concurenta pentru ca cea mai mare parte a asigurarilor de viata se vand pe baza creditelor", a spus Bram Boon.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO