Bănci și Asigurări

ING in asigurari de viata: un nou nume, dar vanzari similare la sase luni

25.08.2004, 00:00 31

Grupul ING a anuntat prime brute subscrise din asigurari de viata de 1.456 mld. lei (36 milioane euro) pe primele sase luni ale acestui an pe piata romaneasca, in crestere cu 11% in lei fata de aceeasi perioada a anului trecut, dar egale in euro. Piata totala a asigurarilor a crescut cu 19% in euro pe primele sase luni ale acestui an, pana la aproape 400 milioane de euro.
"Cresterea este in conformitate cu estimarile companiei", a spus Violeta Ciurel, director general al diviziei de asigurari de viata a ING Romania, cea mai mare companie de profil din Romania, cu o cota de aproape 44%
Rezultatul pastreaza compania pe prima pozitie pe piata romaneasca a asigurarilor de viata, avand in vedere distanta mare fata de principalii competitori: Asirom (12,7% cota de piata in 2003), Omniasig Asigurari de Viata (8,8% cota) sau AIG Life (8,5%).
ING desfasoara acum o campanie de rebrandare prin care anunta ca a schimbat numele companiei din ING Nederlanden Asigurari de Viata in ING.
"Este vorba de o strategie globala a societatii, prin care vrem sa aratam ca ING este un grup integrat de servicii financiare. ING va ramane un <> global", a explicat Ciurel.
Grupul olandez desfasoara in Romania afaceri pe piata bancara, de capital si de asigurari.
Investitia in rebrandare costa cateva sute de mii de euro si consta in primul rand in publicitate pe televiziune. Campania dureaza trei saptamani.
Tipurile de polite care au adus companiei cele mai mari venituri pe primul semestru au fost asigurarile de viata legate de investitii - asa numitele unit-linked, programele de pensii, asigurarile pentru studiile copiilor si asigurarile mixte de viata. Compania este cel mai mare furnizor de unit-linked de pe piata romaneasca.
Aceste programe de tip unit-linked ofera posibilitatea unor investitii "separate" de polita propriu-zisa in unitati de fonduri sau de programe de investitii care fluctueaza la fel ca unitatile fondurilor mutuale. Unit-linked-urile pot fi vandute sau pot fi suplimentate de catre detinator la fel ca unitatile de fond mutual, dar pe de alta parte, detinatorii unor astfel de polite preiau in totalitate riscul investitiei.
Fondurile Mixt si Bonuri de tezaur administrate de ING aveau la sfarsitul lunii iunie active de 1.277 miliarde lei (55 mil. euro).
Competitorii companiei pe acest segment sunt Aviva (Marea Britanie) si Allianz-Tiriac (capital majoritar german).
Directorul general diviziei de asigurari de viata a ING a mai spus ca anul acesta vor mai fi lansate noi planuri financiare pentru copii si noi produse de retail banking.
Planurile din acest an ale ING in domeniul asigurarilor de viata includ si dezvoltarea continua a canalelor de distributie, prin diversificarea serviciilor oferite prin canalele directe, extinderea ofertei prin adaugarea unor noi tipuri de produse financiare si eficientizarea administrarii portofoliului de clienti la nivel de consultant.
ING Romania are peste 700 de angajati, o retea de 2.400 de consultanti de asigurari si acopera 63 de orase prin intermediul agentiilor bancare si de asigurari.
sorin.pislaru@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO