„Am spus mereu că vom rămâne cu un focus pe zona corporate, ceea ce este adevărat. Pe de altă parte, am analizat tot timpul cum putem acoperi mai bine segmentul persoanelor fizice. În următoarele luni vom fi capabili să lansăm şi să prezentăm servicii atractive pentru clienţii persoane fizice“.
Intesa a fost pe piaţa de retail, dar acum un an şi jumătate a decis să se concentreze mai mult pe zona de corporate.
Dan Sandu, cel care a preluat conducerea în primăvară a operaţiunilor de la Bucureşti, spune că piaţa românească este mai mare ca număr de potenţiali clienţi persoane fizice decât Croaţia, Serbia şi Ungaria la un loc.
Intesa, care are active de zece ori mai mari decât întregul sistem bancar românesc, a preluat operaţiunile Veneto Banca din România, ceea ce i-a adus şi un segment de clienţi persoane fizice. Prin această preluare, Intesa şi-a majorat cota de piaţă, ajungând la 1,9%.
Piaţa bancară de retail din România are marje mai mari decât cea de corporate, acolo unde băncile se bat la sânge pentru clienţii buni şi bancabili, ceea ce face ca marjele să fie extrem de mici.