Bănci și Asigurări

McKinsey&Company: Inflaţia este principalul motiv de îngrijorare pentru români, peste nivelul din restul Europei; 30% dintre consumatori au schimbat magazinul preferat în ultimele două luni

McKinsey&Company: Inflaţia este principalul motiv de...

Autor: Roxana Rosu

12.12.2022, 12:04 329

Inflaţia este principala îngrijorare pentru două treimi dintre consumatorii din România, aceasta fiind urmată de invazia din Ucraina şi costul serviciilor medicale, potrivit studiului "Consumer Sentiment Survey“ realizat de McKinsey & Company România în noiembrie. Doar britanicii sunt mai îngrijoraţi decât românii de creşterea preţurilor.

Studiul a urmărit trei teme (cum se simt consumatorii, ce observă aceştia şi cum reacţionează) şi a înregistrat aproximativ 1.000 de respondenţi. 

Cu vârsta de peste 18 ani din toate categoriile de venituri. Inflaţia a fost listată ca fiind una dintre primele trei surse de îngrijorare de peste 80% dintre respondenţi şi ca fiind preocuparea numărul unu de către două treimi dintre consumatori.

"Consumatorii români iau măsuri pentru a-şi proteja veniturile în faţa incertitudinii crescânde, prioritizând achiziţiile esenţiale şi alegând produse mai ieftine sau cu atenţie mai mare faţă de raportul calitate-preţ. Companiile care îşi fac timp să înţeleagă modul în care se comportă consumatorii vor putea să îi sprijine adecvat", spune Alexandru Filip, managing partner McKinsey&Company România. Comparativ cu alte ţări din Europa, doar britanicii sunt mai îngrijoraţi decât românii de creşterea preţurilor, inflaţia fiind cel mai important motiv de îngrijorare pentru 69% dintre britanici. Mai puţin îngrijoraţi de creşterea preţurilor sunt italienii (52%), spaniolii (53%), francezii şi germanii (57%).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO