Inflaţia este principala îngrijorare pentru două treimi dintre consumatorii din România, aceasta fiind urmată de invazia din Ucraina şi costul serviciilor medicale, potrivit studiului "Consumer Sentiment Survey“ realizat de McKinsey & Company România în noiembrie. Doar britanicii sunt mai îngrijoraţi decât românii de creşterea preţurilor.
Studiul a urmărit trei teme (cum se simt consumatorii, ce observă aceştia şi cum reacţionează) şi a înregistrat aproximativ 1.000 de respondenţi.
Cu vârsta de peste 18 ani din toate categoriile de venituri. Inflaţia a fost listată ca fiind una dintre primele trei surse de îngrijorare de peste 80% dintre respondenţi şi ca fiind preocuparea numărul unu de către două treimi dintre consumatori.
"Consumatorii români iau măsuri pentru a-şi proteja veniturile în faţa incertitudinii crescânde, prioritizând achiziţiile esenţiale şi alegând produse mai ieftine sau cu atenţie mai mare faţă de raportul calitate-preţ. Companiile care îşi fac timp să înţeleagă modul în care se comportă consumatorii vor putea să îi sprijine adecvat", spune Alexandru Filip, managing partner McKinsey&Company România. Comparativ cu alte ţări din Europa, doar britanicii sunt mai îngrijoraţi decât românii de creşterea preţurilor, inflaţia fiind cel mai important motiv de îngrijorare pentru 69% dintre britanici. Mai puţin îngrijoraţi de creşterea preţurilor sunt italienii (52%), spaniolii (53%), francezii şi germanii (57%).