♦ Costurile cu provizioanele au scăzut cu 19% în T1/2021, la 96 mil. lei ♦ Cererea de credite ipotecare şi de nevoi personale a revenit la nivelul prepandemic la ING Bank România, producţia de credite de consum crescând în T1/2021 cu 50% faţă de ultimele luni din 2020, după cum spune şefa băncii.
ING Bank, sucursala locală a grupului olandez cu acelaşi nume, a obţinut în primul trimestru (T1) din 2021 un profit brut de 183 mil. lei, cu 11% peste nivelul raportat pentru aceeaşi perioadă a anului anterior, potrivit informaţiilor transmise de bancă. Avansul câştigului a fost influenţat de ascensiunea creditării, dar şi de reducerea costurilor cu provizioanele.
În T1/2021, costurile cu provizioanele ale ING Bank au scăzut cu 19%, la 96 mil. lei. Pe parcursul anului 2020, ING a majorat de mai mult de trei ori costurile cu provizioanele constituite pentru posibile credite neperformante în condiţiile pandemiei de COVID-19.
„Primele trei luni ale acestui an aduc mai aproape perspectiva revenirii la normalitate, inclusiv în context economic şi financiar. În cazul băncii noastre, profitabilitatea a crescut în acest trimestru, iar cererea de credite ipotecare şi de nevoi personale a revenit la nivelul pre-pandemic. În acelaşi timp, observăm un apetit crescut pentru diversificarea investiţiilor şi pentru utilizarea metodelor de plată digitale“, a declarat Mihaela Bîtu, CEO al ING Bank România.