Bănci și Asigurări

Numarul carudurilor creste incet, dar sigur

12.10.2004, 00:00 9

In luna august numarul cardurilor valide aflate in circulatie a ajuns la 5.270.000. Ritmul de crestere al cardurilor valide - considerate active de BNR - a fost de 70.000 in august, valoare apropiata de media de crestere inregistrata in primul semestru al anului.
Numarul cardurilor emise in valuta a inregistrat in august o crestere de aproape 4%, ajungand astfel la 79.745. Din punct de vedere al numarului de carduri emise in judete, Bucurestiul si judetul ilfov detin in continuare cea mai mare pondere, respectiv 20,2% din total carduri.
Mentinerea ritmului de crestere a numarului de carduri a fost alimentata de eforturile bancilor de a populariza aceste produse, prin oferirea de servicii suplimentare. Dupa ce piata cardurilor de debit a fost aproape saturata, principala directie de crestere este pe segmetul produselor de credit, cu un grad mai mare de sofisticare.
Valoare tranzactiilor pe carduri a crescut sensibil in anul incheiat in iunie, ajungand sa depaseasca cinci miliarde de euro, potrivit datelor furnizate de pricipalele organizatii de plata prezente in Romania, Mastercard si Visa. Platile la comercianti reprezinta insa numai o fractiune din acesta suma, chiar daca acest segment a consemnat cresteri importante in acest interval.
In primele opt luni ale anului, numarul clientilor persoane fizice ale sistemului bancar a crescut cu aproape 1.000.000, potrivit Bancii Nationale a Romaniei. Peste 25% dintre acestia sunt clienti ai sucursalelor din Bucuresti ale bancilor comerciale.
"La prima vedere pare ca este vorba despre un paradox: numarul clientilor bancilor este mai mare decat populatia tarii. In realitate, este vorba de persoane ce au deschise conturi la mai multe banci si care sunt raportati drept clienti de catre fiecare banca in parte", apreciaza analistii site-ului dedicat mijloacelor de plata electronice, www.no-cash.ro.
Clientii romani sunt obisnuiti sa lucreze cu mai multe banci, cautand cea mai buna oferta care sa raspunda nevoilor lor. Bancile incearca sa isi fidelizeze clientela, dupa modelul celor din Occident. Experienta acestora a demonstra ca pastrarea unui client fidel este mult mai ieftina decat atragerea unuia nou, mai ales pe o piata puternic concurentiala. Pe de alta parte, un client care are o relatie de durata cu banca poate beneficia de unele avantaje. Majoritatea bancilor sustin ca isi pot adapta oferta pentru a raspunde mai bine nevoilor unui client vechi. Printre aceste avantaje, cel mai des intalnite sunt scaderea perioadei necesare pentru acordarea unui credit si chiar perceperea unei dobanzi mai mici.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO