Theodor Alexandrescu, preşedintele Metropolitan Life: Pe lângă scăderea performanţei a scăzut şi încrederea că astfel de produse pot satisface nevoile celor care le cumpără.
Companiile de asigurări de viaţă membre ale UNSAR (asociaţia profesională a asigurătorilor locali) au vândut asigurări de viaţă de tip unit-linked (poliţe cu componentă investiţională) în valoare de 250 de milioane de lei (57 mil. euro) în primele şase luni, în scădere cu circa 5% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit calculelor efectuate de ZF pe baza datelor UNSAR.
Apetitul clienţilor pentru astfel de poliţe riscante s-a diminuat odată cu declinul accentuat al randamentelor oferite de piaţa de capital în criză. Astfel, ponderea acestora în vânzările totale de asigurări de viaţă a scăzut de la 42% în 2007 la 36% la jumătatea acestui an. Clienţii s-au orientat în paralel către asigurările tradiţionale, cu randamente mai mici, dar garantate de asigurător.