Bănci și Asigurări

Poupet, BRD: Concurenţa ne obligă să reducem comisioanele

Poupet, BRD: Concurenţa ne obligă să reducem comisioanele
08.08.2010, 23:43 116

Concurenţa de pe piaţă a fost unul dintre factorii care auprovocat scăderea câştigului din comisioane înregistrat de BRD înprimul semestru, alături de reducerea volumului de activitate abăncii şi de introducerea noilor reglementări privind comisioanelede rambursare anticipată, afirmă Guy Poupet, preşedinteleBRD-SocGen, a doua mare bancă după active.

"Scăderea veniturilor nete din comisioane a fost provocată dereducerea volumului de activitate, de introducerea noilorreglementări privind comisioanele de rambursare anticipată şi acelorlalte norme europene, dar şi de concurenţa care se manifestăpe piaţă şi ne obligă să diminuăm comisioanele pentru a ne menţinepoziţia", a declarat Poupet într-un interviu pentru ZF. Venitul netdin comisioane a scăzut cu 2% în semestrul I, contribuind lareducerea profitului net cu 13,7%, până la 367 mil. lei (88,5 mil.Euro).

Un stimul important pentru creşterea concurenţei dintre bănci înperioada următoare este ordonanţa de urgenţă din luna iunie privindcontractele de credit, însă Guvernul tocmai s-a angajat faţă de FMIsă o modifice astfel încât prevederile să nu se mai aplice şicreditelor vechi. Prin aplicarea ordonanţei, BRD a renunţat lacomisioanele de rambursare anticipată care ajungeau şi la 5%,limitându-le la 1% pentru creditele cu dobândă fixă dacărambursarea se face cu mai mult de un an înainte de scadenţă, întimp ce pentru creditele cu dobândă variabilă comisionul a devenitzero. Poupet spune că banca încearcă să susţină veniturile dincomisioane prin introducerea de noi produse şi servicii, aşa cum aufost în primul semestru cardurile personalizate cu fotografiapreferată a posesorului sau dispozitivele de plată rapidă fără codPIN. "Vom continua să imaginăm noi produse. Aceasta face parte dinstrategie, dar şi din capacitatea demonstrată a BRD de a fi liderîn inovare, de a fi prima care aduce pe piaţă anumiteproduse."

El afirmă că prelungirea recesiunii nu schimbă strategia pe termenmediu: "Obiectivul central este să fim o bancă universală careacoperă toate sectoarele şi toate regiunile din România". Dinseptembrie, BRD va intra oficial şi în programul băncii-mamăSociété Générale "Ambition 2015" de transformare a grupului şicreştere a eficienţei operaţionale. Şeful BRD susţine că majorareacotei de piaţă nu reprezintă o obsesie, dar este "o ambiţie". "Nuavem nevoie de o creştere puternică, dar vrem să rămânem lideri pesegmentele de piaţă unde am atins această poziţie şi să devenimacolo unde încă nu suntem, să ne ameliorăm modelul ope­raţional.Avem ambiţia de a mai creşte un pic." Cât priveşte re­ţeauateritorială, el spune că închiderile de unităţi în acest an "aufost marginale", iar banca nu are o strategie de restrângere aacesteia. Totuşi, reducerea costurilor rămâne principala soluţie deechilibrare a rezultatelor atât timp cât posibilităţile de creşterea veniturilor sunt limitate. "Nevoia de cheltuieli, de investiţii,care este direct legată de creşterea economică, încredereaclienţilor în viitor şi capacitatea de rambursare, care determinăsuma care poate fi împrumutată - sunt cei mai importanţi factoricare influenţează cererea de credite şi toţi trei sunt la nivelurifoarte joase." Poupet spune că majorarea cu peste 9% a solduluicreditelor corporate în semestrul I a fost susţinută de cerereabună din partea companiilor mari, dar şi de la administraţiilelocale. "Problema este la IMM-uri, unde cererea rămâne slabă." BRDse arată gata să participe la toate proiectele mari care ar puteafi lansate în infra­structură sau în energie. "Însă noi putem doarsă le finanţăm, nu să le şi facem efectiv." Guy Poupet, 58 de ani,a preluat conducerea BRD de la 1 ianuarie. El spune că adaptarea înRomânia este foarte uşoară pentru un european de limbă latină, dupăce în ultimii ani a lucrat pentru SocGen în Cehia şi apoi în Egipt."Este foarte util să faci un efort de integrare prin învăţarealimbii şi pot spune că româna nu este foarte dificilă: citesc dejacu uşurinţă şi încep să mă descurc şi în scris."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO