Bănci și Asigurări

Practici de creditare corporate inasprite la Bancpost

Practici de creditare corporate inasprite la Bancpost
24.09.2009, 15:52 35
De anul trecut Bancpost a inasprit practicile de creditare aclientilor companii prin limitarea procesului de prelungire tehnicasi majorare temporara a facilitatilor de credit, aplicarea unorconditii de garantare mai stricte si introducerea de reguli demonitorizare mai severe a clientilor cu intarzieri la rambursare,conform raportului pe 2008 al bancii.

Decizia a fost luata dupa ce Divizia Risc a efectuat douacontroale ad-hoc asupra portofoliului de credite acordateclientilor care au devenit problematici in cursul anului trecut saucare aveau o probabilitatea ridicata de a deveni problematici. Deasemenea, Serviciul monitorizare companii din cadrul Directieicontrol credite a efectuat controale la 12 Centre de afaceri,inclusiv la Divizia Companii mari, fiind vizate unitatile pentrucare acordase un calificativ nesatisfacator in 2007 sau care nufusesera controlate in anul anterior. Creditele neperformante sunturmarite de un comitet special care aproba masuri specifice derecuperare, solutionare amiabila, rescadentare, scoatere in afarabilantului, executare silita. Comitetul de credite neperformanteaproba si contractele cu agentiile de recuperare a debitelor si cuavocatii colaboratori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO