Bănci și Asigurări

Profit de circa 7 mil. euro pentru AIG Life

05.04.2007, 22:11 12

AIG Life Asigurari Romania a inregistrat anul trecut un profit brut de 24 mil. lei (6,8 mil. euro), in crestere cu 68% in lei fata de anul 2005.
"Anul trecut am inregistrat un profit de aproape 9 milioane de dolari, rezultat care ne plaseaza ca fiind a treia companie de asigurari de pe piata ca profit", a declarat Theodor Alexandrescu, director general al AIG Life Romania.
Primii doi jucatori din asigurari ca profit au fost anul trecut ING Asigurari de Viata si Allianz-Tiriac Asigurari cu un profit brut de circa 12 mil. euro, respectiv 11 mil. euro. Principalii factori care au determinat cresterea profitabilitatii AIG Life a fost managementul activ al portofoliului de investitii asociat unui control foarte strict al cheltuielilor.
Asiguratorul a subscris anul trecut prime brute in valoare de 140 de milioane de lei (40 mil. euro), in crestere cu 33% in lei fata de anul 2005.
"Aceste rezultate financiare au la baza cresterea numarului de vanzari noi, atat ca numar de clienti cat si ca prima medie pe client, diversificarea distributiei cu accent pe distributia directa si alternativa, precum si un grad inalt de retentie (pastrarea clientilor existenti - n.r.) din portofoliul existent", a spus Alexandrescu.
Prima medie anuala platita de un client AIG este de 500 de euro, in crestere cu 23% fata de 2005. "Aceasta crestere se datoreaza faptului ca clientii nostrii au avut venituri mai mari si au acceptat servicii suplimentare oferite de agentii nostri", a adaugat el.
Compania de asigurari de viata a lansat in acest an doua noi produse: Renta Extra si Life Cover plus.
Renta Extra este un produs complementar pensiilor private facultative de tip unit-linked in care banii platiti pentru acumulare sunt alocati 100% pentru investitii si care are ca beneficiu principal o renta viagera, un venit suplimentar la pensie.
Life Cover Plus este un produs de protectie care ofera beneficii in cazul diagnosticarii cu o boala grava.
"Estimam ca in urmatoarele 12 luni vom avea 10.000 de clienti pentru Renta Extra si 5.000 de clienti pentru Life Cover Plus", a spus Alexandrescu. Pe langa Life Cover Plus, AIG Life a mai lansat in acest an un doua produse de asigurare medicala in parteneriat cu AsiLife, divizia de asigurari a grupului MedLife: AsiLife Silver si AsiLife Gold.
Ambele polite sunt destinate clientilor corporativi (companii ce ofera o asemenea polita in beneficiul salariatilor sai) si asigura preluarea cheltuielilor medicale.
"Deocamdata asigurarile medicale reprezinta 5% din portofoliu si sunt vandute impreuna cu asigurarile de viata. Prin lansarea noilor produse de asigurari medicale estimam ca acest tip de polite va avea o pondere de 10-15% din portofoliu in urmatorii doi ani", a afirmat directorul general al companiei americane de asigurare.
Membra a Asociatiei pentru Pensiile Administrate Privat din Romania (APAPR), societatea AIG Life a evaluat posibilitatea de a intra pe pensii private, principalele impedimente in luarea unei decizii fiind legislatia romaneasca referitoare la sistemul privat de pensii.
Principalele probleme evocate atat de AIG Life, cat si de ceilalti membri ai APAPR intr-o scrisoare deschisa catre autoritatile romane sunt: nivelul prea mic de 2% al contributiei initiale pentru pilonul II, in conditiile in care toate tarile membre ale UE din regiune au inceput cu o contributie de peste 6%, comisioanele de administrare, perioada de atragere a participantilor, rata minima de rentabilitate.
"AIG Life este interesata de reforma sistemului pensiilor private din Romania pe pilonul II, dar asteapta un raspuns pozitiv pentru a se implica activ. Exista semnale ca factorii de raspundere vor tine cont de pozitia asiguratorilor interesati de pensii private", a explicat Alexandrescu.
In urma evaluarii capacitatilor disponibile, compania dispune de o echipa formata din circa 50.000 de "inroleri" (persoane care pot atrage clienti pentru fondurile private de pensii) care vor avea o productivitate medie de 5 clienti pe luna pe toate canalele de distributie: agenti, brokeri, parteneriate cu institutii financiare si nu numai.
AIG Life are 103 angajati, 1.200 de agenti, 90 de manageri de distributie si colaboreaza cu 32 de brokeri de asigurare si trei institutii bancare: Raiffeisen Bank, ABN Amro si CitiFinancial.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO