Bănci și Asigurări

Tanja Blatnik, CEO Euroins: Când s-a întâmplat prăbuşirea City Insurance, pentru noi situaţia a rămas aceeaşi. Ştiam în continuare că nu putem creşte pe RCA pentru că viitorul nu este în acest segment

ZF Bankers Summit 2022

Tanja Blatnik, CEO Euroins: Când s-a întâmplat...

Autor: Mircea Nica

13.07.2022, 10:53 145

Odată cu numirea Tanjiei Blatnik la conducerea Euroins în urmă cu un an, compania şi-a regândit strategia, în special pe zona asigurărilor RCA, concluzia fiind că acest segment nu este viitorul, iar Euroins nu poate creşte pe RCA, a spus Tanja Blatnik, CEO al Euroins, în cadrul Conferinţei ZF Bankers Summit 2022.

“Când am venit acum un an am discutat cu propritarii şi avem o misiune clară, să schimbăm strategia companiei. Dacă până atunci strategia era setată pe creştere când ne-am uitat la cifre a fost destul de evident că trebuie să schimbăm strategia. Nu vindem bunuri, ci riscuri. Pentru fiecare risc trebuie să fie un preţ corect. Strategia a fost că trebuie să fie valoare adăugat în RCA. Aceasta a fost prima decizie imediată pe care am făcut-o. A doua a fost că viitorul nu este în RCA. Noi în Slovenia nu vorbim niciodată despre RCA. RCA-ul este un produs care nu se discută. Preţul este consecinţa societăţii. Diversificarea produselor a fost a doua decizie strategică, iar ulterior să mergem mai aproape de clienţi prin digitalizare.”

Ce a mai spus Tanja Blatnik, CEO Euroins:

Când s-a întâmplat situaţia cu City Insurance, pentru noi situaţia a rămas aceeaşi. Ştiam în continuare că nu putem creşte pe RCA. Cota de piaţă a fost  37% anul trecut şi 36% în primul trimestru, iar spre finalul anului va fi 30%. Pentru noi este extrem de important să nu accelerăm pe zona RCA. Noi suntem recunoscători că şi alte companii au văzut oportunitatea de a împărţI riscul de pe RCA, aceasta fiind singur modalitate ca paiţa să funcţioneze.

Plata despăgubirilor este o consecinţă niciodată o cauză. De aceea se văd schimbările. Noi am plănuit, ne ţinem de strategie, nu căutăm o soluţie pe termen scurt şi se văd rezultatele. Când vedem rezultatele de la reglementator deobicei se referă la trecut. Nu totul este fix într-un an. Este o companie mare, piaţa este solicitantă.

Avem copcile, nu putem alergă încă, dar suntem convinşi că o vom face în viitor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO