La nivel agregat, piaţa a crescut cu 7%, la 1,3 mld. euro (aproximativ 5,8 mld. lei), potrivit datelor asociaţiei societăţilor financiare ALB. Piaţa de leasing financiar este dominată de subsidiare ale grupurilor bancare, cei mai mari jucători pe acest segment fiind UniCredit Leasing, Raiffeisen Leasing, BRD Sogelease, Idea Leasing (fosta VB Leasing), BCR Leasing sau Garanti Leasing. Pe piaţă şi-au făcut însă loc şi companii independente sau deţinute de dealeri auto, precum Impuls Leasing sau Porsche Leasing.
Dependenţa leasingului de finanţările auto a aruncat această industrie într-o prăpastie la începutul crizei, când vânzările de autovehicule s-au prăbuşit brusc. Piaţa de leasing consemnase o scădere de 70% în 2009. Sectorul auto susţine însă şi creşterea din acest moment a pieţei de leasing, în condiţiile în care sectorul echipamentelor a „dezamăgit“ anul trecut, cu un minus de 11%.
Creşterea de anul trecut a sectorului de leasing auto vine după ce în 2013 fusese înregistrat un minus de 8%. Piaţa mai are însă mult de recuperat până să atingă din nou vârful de aproape 5 mld. euro din 2007-2008.
În plus, pe sectorul auto o felie din ce în ce mai importantă din piaţă este „muşcată“ de firmele de leasing operaţional, o piaţă care a crescut anul trecut cu 14,4% şi a ajuns să administreze un parc de aproape 50.000 de maşini.
În anul 2014, fiecare a cincea maşină achiziţionată de clienţii persoane juridice a fost obiectul unui contract de leasing operaţional. Companiile din piaţă estimează că tendinţa crescătoare se va păstra şi poate chiar accentua, astfel că la sfârşitul anului 2015 piaţa de leasing operaţional va avea un volum de 60.000 de unităţi.