Bănci și Asigurări

UniCredit a strâns peste 1.000 clienţi bogaţi cu active de peste 200.000 €

UniCredit a strâns peste 1.000 clienţi bogaţi cu active de peste 200.000 €

Autor: Claudia Medrega

17.03.2012, 10:37 1177

UniCredit Ţiriac Bank, controlată de italienii de la UniCredit în parteneriat cu omul de afaceri Ion Ţiriac, a depăşit pragul de 1.000 de clienţi de private banking, anul trecut banca înregistrând o creştere de două cifre a activelor pe acest segment faţă de cifra din 2010, de 270 de milioane de euro.

"Avem peste 1.000 de clienţi pe segmentul private banking. Criteriul de eligibilitate pentru ca un client să fie inclus în categoria private banking este ca acesta să aibă active investite şi gestionate de bancă în valoare de 200.000 de euro. Activele sunt în creştere. Este un trend care se confirmă. În general nu mergem pe volum, ci ne concentrăm pe calitate", a declarat Anca Eremia, director de private banking la UniCredit Ţiriac.

Banca a lansat ieri două carduri sub sigla MasterCard, un card de debit destinat clienţilor de private banking şi un card de credit destinat companiilor. Ambele produse au în spate un program de be­neficii, diferenţiat în funcţie de categoria de clienţi vizată, care include accesul la discount-uri premium, în saloanele VIP ale aeroporturilor internaţionale sau la asigurări de călătorie. Limita de creditare la cardul corporate este de minimum 200 euro, respectiv maximum 5.000 euro/card în limita a 250.000 euro/companie. Comisionul anual de administrare se ridică la 90 de euro, iar dobânda este negociabilă, în funcţie de evaluarea bonităţii.

Marco Esposito, vicepreşedinte coordonator al diviziilor de corporate investment bank­ing şi private banking, a declarat că banca urmăreşte să devină lider pe piaţa corporate până în 2015, iar în următorii trei ani intenţio­nea­­ză să emită 10.000 de carduri corporate din noul produs.

Clienţii de private banking, care beneficiază de MasterCard Platinum Debit Card, au acces la limite de tranzac­ţionare mai ample decât clienţii standard: 20.000 lei/zi, 20 de tran­zacţii/zi, atât pentru plata la comercianţi, cât şi pentru bancomate, cu posibilitatea de modificare la cererea clientului. Comisionul anual de administrare se ridică la 500 de lei. În România mai multe bănci locale oferă servicii de private banking, dar nu există date publice privind valoarea averilor administrate de acestea. Olandezii de la ING au fost primii care au intrat pe această nişă în 2001, fiind urmaţi de băncile mari BCR, BRD, Raiffeisen, UniCredit sau Transilvania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO