Bănci și Asigurări

UniCredit: programul de investitii preseaza asupra profitului

05.11.2004, 00:00 7

UniCredit Romania a incheiat primele trei trimestre ale anului cu un profit de peste 125 de miliarde de lei (3,1 milioane euro).
Rezultatele bancii au fost influientate de programul sustinut de investitii dedicate extinderii retelei de sucursale, care s-a dublat practic pe parcursul anului trecut.
Banca detinea dupa primele trei trimestre active totale in valoare de peste 12.885 de miliarde de lei (aproximativ 322 milioane de euro), in crestere cu 123% (in lei) fata de perioada similara din 2003.
Volumul creditelor acordate clientilor pana la sfarsitul lui septembire a depasit 7.250 de miliarde de lei (181,2 milioane de euro), in crestere cu 95% (in lei) comparativ cu aceeasi perioada a anului 2003.
In acelasi timp, depozitele atrase de la clienti au depasit 6.455 de miliarde de lei (161,3 milioane euro),  in crestere cu 101% (in lei) fata de luna septembrie a anului 2003.
Banca va continua strategia de dezvoltare organica, prin expansiunea rapida a retelei teritoriale, sustinuta principalul actionar, Grupul UniCredit, care a mai adus 30 de milioane de euro la capital. Dupa aceasta majorare, capitalul social al bancii a depasit 2.100 de miliarde de lei (52,5 milioane de euro), iar Grupul UniCredit a ajuns sa detina 99,94% din actiunile institutiei romane.
"Noua majorare de capital sustine cresterea rapida a bancii si obiectivul nostru de a fi recunoscuti drept lider in mediul bancar din Romania. UniCredit Romania va investi in continuare in dezvoltarea retelei de sucursale care va atinge cel putin 80 de unitati pana in 2007", a declarat Giuseppe Merlo, Director General al bancii.
UniCredit Romania detine in prezent o retea de 31 de sucursale, dintre care 12 in Bucuresti. Banca si-a inceput activitatea pe piata romaneasca in anul 1997, prin fosta Demir Bank. De la achizitia pachetului majoritar, Grupul UniCredit a investit masiv in filiala romana, capitalul social al acesteia crescand cu 400%.
Banca a lansat recent un produs adresat pietei de retail - creditul imobiliar/ipotecar, prin care ofera finantari pentru achizitia de imobile, extinderea acestora sau chiar cumpararea de terenuri. Prin acest produs clientii pot obtine imprumuturi cu valori cuprinse intre 5.000 si 250.000 de euro (sau echivalentul in lei sau dolari), pe o perioada de maximum 20 de ani. Plafonul de creditare se stabileste in functie de bonitatea clientului, insa acesta trebuie sa aiba un venit lunar de minimum de 10 milioane de lei. Banca ia in considerare si veniturile obtinute din chirii, contracte de colaborare si orice alte surse legale si stabile. Contributia clientului trebuie sa fie de minimum 25% din valoarea bunului achizitionat.
Pentru clientii persoane fizice banca mai ofera trei pachete de produse si servicii, bazate pe carduri Mastercard. Pana la sfarsitul anului, UniCredit va desfasura inca o campanie publicitara pentru popularizarea acestor pachete si pentru imbunatatirea gradului de perceptie a bancii. Lansarea altor produse pe segmentul de retail a fost amanata, din nou, pentru anul viitor.
UniCredit Grup, actionarul majoritar al bancii, este cel mai mare grup bancar din Italia din punct de vedere al capitalizarii bursiere (26,2 miliarde euro) si unul din primele grupuri bancare din Europa din punct de vedere al eficientei, profitabilitatii si al totalului activelor (245 miliarde euro in septembrie 2004).
Grupul UniCredit opereaza o retea de peste 4.600 de sucursale si are peste 70.000 de angajati in intreaga lume. Grupul financiar se siteuaza printre liderii pietei din regiunea Europei Centrale si de Est ("New Europe"), unde opereaza o retea de peste 1.400 de unitati bancare in cele 7 tari din zona unde care este prezent.
liviu.chiru@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO