Grupurile germane au viziuni diferite asupra viitorului pieţei locale de asigurări, iar în timp ce asigurători precum Ergo şi Gothaer au hotărât că nu mai are rost să mobilizeze resurse la nivel local, Allianz, cel mai mare asigurător german, şi Signal Iduna, unul dintre cei mai importanţi jucători pe zona asigurărilor de sănătate din Germania, caută noi nişe şi noi posibilităţi de creştere.
Signal Iduna, asigurător cu afaceri anuale de 6 mld. euro, cunoscut în România mai ales ca un asigurător corporate, pregăteşte intrarea pe piaţa poliţelor de sănătate destinate persoanelor fizice. Signal Iduna ar urma să înceapă vânzarea de poliţe de retail în aprilie 2019, potrivit informaţiilor din piaţă. La nivel local Signal Iduna a avut afaceri de circa 11 mil. euro în 2017.
Şi Allianz, un gigant financiar cu afaceri anuale de circa 78 mld. euro în 2018, a dat undă verde subsidiarei locale pentru achiziţii. De altfel, anul trecut Allianz-Ţiriac a analizat 4-5 potenţiale ţinte de achiziţie. Allianz vrea să îşi întărească poziţia în Europa Centrală şi de Est, iar România, Polonia şi Cehia sunt ţările pe care grupul pariază cel mai mult în regiune.
Pe de altă parte, Ergo şi Gothaer au decis că nu mai are rost să mobilizeze resurse la nivel local. Ergo s-a înţeles cu grupul bulgar Eurohold pentru vânzarea operaţiunilor din România, Cehia şi Belarus, în timp ce Gothaer a anunţat că şi-a revizuit în detaliu activităţile din Europa de Est şi a decis să îşi concentreze resursele pe piaţa din Germania.