Bănci și Asigurări

Volksbank a pariat pe scaderea dobanzilor la credite si a castigat din volume mai mari

Volksbank a pariat pe scaderea dobanzilor la credite si a castigat din volume mai mari

Gerald Schreiner, presedintele Volksbank

09.02.2007, 19:10 25

Volksbank, a unsprezecea banca dupa active la sfarsitul lui 2006, a obtinut anul trecut un profit operational de 13,7 milioane de euro, de patru ori mai mare decat in 2005.
In contextul cresterii pietei bancare cu circa 46%, banca si-a majorat activele de 2,7 ori, pana la 1,38 miliarde de euro, cresterea propulsand-o de pe locul cincispreceze pe unsprezece in topul celor mai mari banci de pe piata, inaintea unor jucatori precum Banca Romaneasca, UniCredit Romania sau Citibank. Implicit, cota de piata dupa active i-a crescut cu aproape un punct procentual fata de 2005, pana la 2,7% si depasind planul initial de a ajunge la 2,2%.
In 2006, Volksbank si-a extins propria retea teritoriala cu 54 de noi unitati si a majorat numarul parteneriatelor in sistem franciza cu 49 de unitati, ajungand astfel la o retea totala de 130 de unitati, dintre care 80 proprii si 50 de francize.
Pe seama expansiunii teritoriale, banca a atras peste 25.000 de noi clienti, numarul total al acestora ajungand la 110.000.
"Ne-am bazat pe dezvoltarea retelei si pe atentia sporita acordata procesului de identificare si satisfacere a nevoilor clientilor. Romania este o piata aflata intr-o faza de dezvoltare accelerata care permite o crestere puternica chiar in conditii de risc scazute", a declarat Gerald Schreiner, presedintele Volksbank Romania. El spune ca priveste optimist viitorul avand in vedere ca volumul finantarilor aferente sectorului privat raportat la PIB este inca foarte scazut in comparatie cu alte tari din Uniunea Europeana. "Acest fapt va determina si o crestere a sistemului bancar mai puternica in Romania fata de media Uniunii Europene", mai spune Schreiner. El a preluat conducerea bancii in vara anului trecut, dupa ce din 2003 ocupase functia de vicepresedinte si a pastrat in subordinea directa operatiunile de retail.
Volksbank a ramas in 2006 in avangarda reducerii dobanzilor la credite, mai ales la cele ipotecare, numarandu-se printre primele banci care au dezghetat acest segment de piata in urma cu cinci-sase ani.
In luna ianuarie a acestui an, banca a stabilit un nou minim pe piata creditului in lei printr-o oferta valabila pana la sfarsitul lui februarie: a ieftinit cu trei puncte procentuale dobanda la imprumuturile imobiliare sau cele de nevoi personale garantate cu ipoteca, pana la 5,95% pe an. Aceeasi dobanda este valabila la creditele in euro. La lei, banca percepe un comision lunar de gestiune de 0,2% pe an (platibil lunar), astfel ca dobanda anuala efectiva urca spre 9% pe an.
De asemenea, Volksbank a lansat anul trecut credite imobiliare si de nevoi personale cu garantii imobiliare in franci elvetieni la o dobanda de 4,25% pe an.
Dupa miscarea Volksbank, BCR a ieftinit creditele imobiliare in euro coborand dobanda la 6,2% - fixa in primul an, iar mai apoi Banca Transilvania a redus dobanda la creditele ipotecare in lei pana la 6,5% - fixa in primii trei ani de derulare a contractului.
La sfarsitul lui 2006, Volksbank avea in sold credite de 802,5 milioane de euro, de 2,6 ori mai mult decat in 2005. Cu aceeasi viteza a crescut volumul depozitelor atrase de la clienti, ajungand la 310,5 milioane de euro.
Volksbank a inceput din 2005 un proiect de expansiune teritoriala agresiva, pentru a putea sa-si majoreze cota pe segmentul de retail, pe care a ales sa se concentreze.
Pentru a sustine investitiile, banca si-a majorat in 2006 capitalurile proprii cu 80 mil. euro, dintre care 50 de milioane prin majorarea capitalului social, iar restul printr-un credit subordonat. Majorarea de capital a fost realizata prin aport de lei, astfel ca actionarul majoritar - VolksBank Austria - a preluat riscul valutar in bilantul propriu.
Volksbank a inceput sa vizeze si orasele cu mai putin de 50.000 de locuitori, iar in 2008 ia in calcul extinderea si in zonele rurale.
De asemenea, banca intentioneaza sa dea o noua functionalitate francizelor (care in prezent ofera numai servicii de consultanta financiara), prin instalarea de automate care vor permite derularea operatiunilor bancare standard, dupa modelul deja aplicat de ING Bank, primul jucator din sistem care a folosit acest canal de distributie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO