În cinci ani, acţiunile Amazon, a patra cea mai valoroasă companie de pe bursa americană, s-au apreciat cu peste 360%, de cinci ori mai mult decât indicele american S & P 500, până la o capitalizare bursieră de 428 miliarde dolari, în vreme ce vânzările retailerului au crescut de peste două ori, ajungând în 2016 la 136 miliarde dolari.
Anul trecut Amazon a raportat un profit de 2,37 miliarde dolari, rezultând un indicator P/E (Price Earnings Ratio), reprezentat de raportul dintre capitalizarea bursieră şi profitul net anual, de 184, unul dintre cele mai mari chiar şi din industria tehnologiei, definită de companii cu un P/E superior majorităţii.
Amazon s-a angrenat în mai multe zone de activitate şi în dezvoltarea unor paliere de business diferite, în ultima perioadă reuşind să se desprindă de pluton sectorul serviciilor web, care a adus venituri de 14 miliarde dolari, în creştere cu 47%.
Compania realizează peste 59% din încasări din Statele Unite ale Americii, în vreme ce continentul european cele mai mari pieţe sunt reprezentate de Germania şi Marea Britanie.
Amazon, magazinul online de cărţi creat în anul 1994, a ajuns în prezent să ofere 341.000 locuri de muncă şi l-a transformat pe Jeff Bezos, fondatorul afacerii, în al doilea cel mai bogat om din lume, cu o avere estimată la 78,4 miliarde dolari.