Burse - Fonduri mutuale

​Agroland Business System a raportat un profit net de 7,7 mil. lei şi o cifră de afaceri de 186,6 mil. lei în primele nouă luni din 2021. Pentru întreg anul, grupul aşteaptă un profit net de 9,8 mil. lei şi afaceri de 200,7 mil. lei

​Agroland Business System a raportat un profit net de...

Autor: Tibi Oprea

15.11.2021, 19:41 442

Agroland Business System (simbol bursier AG), grup antreprenorial românesc de retail, agricultură şi alimentatie, care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România, a raportat venituri consolidate de 190,6 milioane de lei în primele nouă luni din 2021, în creştere cu 13% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Cifra de afaceri a Grupului a crescut cu 10%, până la 186,6 milioane de lei, determinată de o majorare cu 1.446% a producţiei avicole vândute – ouă de consum şi pui de o zi din cadrul platformei Avicola Mihăileşti, preluată de Agroland în octombrie 2020.

Compania a închis perioada de nouă luni a anului 2021 cu un profit net de 7,7 milioane de lei, cu 22% mai mic faţă de rezultatul net al primelor nouă luni din 2020.

„Modelul nostru de business, ce include componenta de retail, precum şi agricultura şi alimentaţia, ne ajută să ne echilibrăm afacerea şi, mai important, să absorbim şocurile temporare care pot apărea – fie ele economice, de sănătate sau operaţionale. În primele nouă luni ale anului am ajuns la 13 magazine Agroland MEGA, cu 10 magazine în plus faţă de finalul T3 2020. Performanţa bună înregistrată până acum de aceste noi locaţii, ne demonstrează că strategia noastră de a dezvolta reţeaua de magazine în proximitatea marilor aglomerări urbane este una corectă. Totodată, ne aşteptăm ca acestea să fie un factor determinat pentru veniturile şi profiturile aferente anului 2022. În ceea ce priveşte linia de business avicolă, aceasta a avut o performanţă excelentă în T3 2021. Credem că investiţia în platforma de la Mihăileşti a fost o decizie inspirată având în vedere că în contextul crizei alimentare, suntem pregătiţi să profităm de oportunităţile care se ivesc în 2022 atât în ceea ce priveşte preţul ouălor de consum, precum şi preţul puilor de o zi. Ne dorim să continuăm dezvoltarea platformei, obiectivul nostru fiind să devenim cel mai important producător local de ouă de consum şi carne de pasăre certificate non-OMG”, a declarat Horia Cardoş, fondator şi CEO al Agroland Business System.

În primele nouă luni din 2021, Agroland a operat 246 de magazine, din care 13 au fost magazine MEGA. În ceea ce priveşte performanţa tuturor magazinelor (all stores, excluzând performanţa magazinelor MEGA), evoluţia a fost una pozitivă în T3/2021, acestea înregistrând o creştere de 37% a vânzărilor nete şi de 35% a numărului de clienţi deserviţi.

Această evoluţie a contribuit la rezultatul pentru primele nouă luni din 2021, vânzările nete ajungând la 60,8 milioane de lei, în creştere cu 17%, în timp ce numărul clienţilor deserviţi a crescut cu 31%, până la 831.084.

În acelaşi timp, performanţa magazinelor comparabile (same store, excluzând performanţa magazinelor MEGA) a crescut cu 21% în T3/2021, vânzările nete ajungând la 11,1 milioane de lei, impulsionate de o creştere cu 28% a numărului de clienţi deserviţi. În primele nouă luni ale anului, vânzările totale în magazinele MEGA s-au ridicat la 17,2 milioane de lei.

În paralel, vânzările online ale Agroland au crescut cu 129% în T3/2021 faţă de aceeaşi perioadă a anului 2020, pe fondul unei majorări cu 11% a numărului de clienţi. Valoarea medie a bonului fiscal pentru vânzările online a crescut cu 107% faţă de T3/2020. Per total, în primele nouă luni ale anului curent, vânzările online au ajuns la 5,3 milioane de lei, o creştere de 105% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020.

În ceea ce priveşte ultimul trimestru al anului, compania se aşteaptă ca vânzările de ouă să crească cu peste 80% comparativ cu ultimul trimestru din 2020, datorită capacităţii crescute fermelor în 2021 şi a majorării continue a preţurilor pentru alimente în general.

În consecinţă, compania îşi menţine obiectivele bugetare pentru întreg anul 2021 – venituri din exploatare de 203,3 milioane de lei, o cifră de afaceri de 200,7 milioane de lei şi un profit net de 9,8 milioane de lei.

Acţiunile Agroland Business System sunt listate pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 1 martie 2021 şi se tranzacţionează sub simbolul AG. Compania are o capitalizare de piaţă de peste 190 milioane de lei, iar începând cu data de 11 octombrie 2021, acţiunile AG sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de BVB pentru piaţa AeRO.

În ultimele şase luni, acţiunile AG înregistrează o scădere de 26,9%, pe fondul unor tranzacţii de 20,4 mil. lei, arată datele BVB.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO