Burse - Fonduri mutuale

Jiry Rizek, Flamingo: Piata de electronice isi va reveni in semestrul doi

Jiry Rizek, Flamingo: Piata de electronice isi va reveni in semestrul doi

Jiry Rizek, director general Flamingo International: Sunt sigur ca jucatorii europeni vor intra pe piata, dar e putin probabil ca acestia sa atinga o cota de piata semnificativa pana in 2009, pentru aceasta fiind nevoie de cativa ani.

20.03.2007, 17:49 15

Directorul general al retailerului de produse IT&C, electronice si electrocasnice Flamingo International mizeaza pe conceptul Flanco World si pe cresterea pietei de produse electrice si prognozeaza o crestere a afacerilor cu peste 50% in urmatorii 3 ani.
Rizek estimeaza ca Flamingo va atinge o cifra de afaceri de circa 235 de milioane de euro in 2009, fata de 153 de milioane de euro anul trecut, in conditiile in care piata de produse electrice ar putea ajunge la 1,4 miliarde de euro, fata de un nivel estimat de 0,85-0,9 miliarde de euro in 2006.
Strategia de dezvoltare a Flamingo se axeaza in special pe dezvoltarea segmentului de retail, prin deschiderea de magazine de mare suprafata Flanco World concomitent cu inchiderea magazinelor mici, mai putin profitabile. Vanzarile de retail reprezinta aproximativ trei sferturi din cifra de afaceri a grupului, in timp ce vanzarile en-gros reprezinta circa un sfert.
"Mizam pe potentialul ridicat al conceptului Flanco World, care va contribui semnificativ la cresterea vanzarilor de retail ale grupului. Estimam o crestere a vanzarilor de retail cu 26% in 2007 si cu 30% in 2008", a declarat Jiry Rizek.
In 2007, vanzarile Flanco World ar urma sa atinga o pondere de 33% in vanzarile de retail ale Flamingo, estimate la circa 127,9 milioane de euro, comparativ cu o pondere de 13% in 2006.
"Ne vom axa in continuare pe cresterea suprafetei medii a magazinelor. In acest an vrem sa inchidem 38 de magazine cu suprafata totala de 7.300 de metri patrati si sa deschidem 28 de magazine noi cu suprafata de 21.300 de metri patrati. Am asigurat deja deschiderea a 10 noi magazine Flanco World", a explicat Rizek.
Flamingo si-a programat investitii de 4,5 milioane de euro doar pentru echiparea magazinelor pe care le va deschide in acest an, la care se adauga cheltuielile aferente inchirierii spatiilor.
Pana la finele lui 2008, compania isi propune sa-si majoreze suprafata de vanzare totala la 75.000 de metri patrati, fata de 45.000 de metri patrati la sfarsitul anului trecut.
"Serviciile acordate clientilor vor reprezenta, de asemenea, o componenta importanta a strategiei noastre de dezvoltare. In conditiile in care concurenta va pune presiune asupra preturilor, dorim ca serviciile sa ne diferentieze de ceilalti competitori", a precizat directorul Flamingo.
El nu se teme insa de concurenta care ar putea veni din partea jucatorilor europeni care vor intra pe piata.
"Sunt sigur ca jucatorii europeni vor intra pe piata, dar e putin probabil ca acestia sa atinga o cota de piata semnificativa pana in 2009, pentru aceasta fiind nevoie de cativa ani", sustine Rizek.
El estimeaza ca piata de produse electrice va creste cu 10-15% in fiecare an, pana in 2009, avand in vedere cresterea puterii de cumparare a romanilor, dar si evolutia pietelor din tarile central-europene dupa aderarea la Uniunea Europeana.
"Pietele din Cehia si Ungaria au crescut dupa aderarea la Uniunea Europeana, ridicandu-se in prezent la circa 1 mld. euro. Raportandu-ne la acest exemplu, este de asteptat ca si piata romaneasca sa urmeze o directie similara in urmatorii ani", a explicat Rizek.
"Cea mai mare rata de crestere se va inregistra pe segmentul de produse IT, avand in vedere gradul redus de informatizare. Din acest punct de vedere suntem bine pozitionati pe piata", considera el.
Seful Flamingo se asteapta ca piata sa-si revina incepand cu partea a doua a acestui an, dupa ce anul trecut a inregistrat o contractie de aproximativ 15%. Scaderea pietei a afectat si rezultatele Flamingo, care a inregistrat o scadere cu 12,7% a cifrei de afaceri, la 153,5 milioane de euro. Reducerea vanzarilor, dar si costurile legate de integrarea operationala a Flanco au determinat pierderi de 15 milioane de euro pentru companie.
"Asteptarile clientilor privind o ieftinire a produselor electronice dupa aderare au contribuit la contractia pietei, afectand mai ales vanzarile din ultimul trimestru. Cred ca piata si-a atins nivelul cel mai scazut anul trecut si ca va inregistra o revenire, mai ales in partea a doua a anului", a precizat Rizek.
Estimarile pentru acest an sunt mai optimiste, reprezentantii Flamingo indicand o crestere a cifrei de afaceri cu 12%, pana la 172 milioane de euro, si un profit net de 400.000 de euro.
Totusi, potrivit bugetului de venituri si cheltuieli, compania ar urma sa inregistreze profit abia incepand din semestrul al doilea.
Rezultatul negativ raportat pentru anul trecut nu i-a speriat pe investitorii la Bursa, acestia realizand transferuri importante cu actiuni Flamingo, care au determinat si modificari in structura actionariatului. Bank Austria Creditanstalt a cumparat un pachet de 14,5% din actiunile Flamingo de la Flanco Holding, controlat de catre fondul de investitii suedez Oresa Ventures, care si-a diminuat participatia la 14,4%.
"Am remarcat un interes ridicat din partea investitorilor straini pentru Flamingo. Pana acum am avut intalniri cu 40 de investitori straini interesati sa cumpere actiuni ale companiei, insa niciunul nu si-a exprimat dorinta de a cumpara pachetul de control", a declarat Rizek.
Principalul actionar al Flamingo este Dragos Cinca, unul dintre fondatorii companiei, care controleaza circa 40% din actiuni. Printre actionarii semnificativi ai Flamingo se numara fondul american QVT Fund, cu peste 12% din actiuni, si un fond estonian administrat de Hansa, cu 6,88% din actiuni.
Actiunile Flamingo sunt listate la categoria a II-a a Bursei de Valori, unde au inchis sedinta de tranzactionare de ieri la pretul de 0,376 lei/actiune. Capitalizarea bursiera a companiei se ridica la circa 87 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO