Burse - Fonduri mutuale

Napolact Cluj a castigat 6,9 mil. euro

27.07.2006, 18:44 54

Producatorul de lactate Napolact din Cluj, detinut de grupul olandez Friesland Foods, a inregistrat anul trecut un profit de 6,9 mil. euro (25,1 mil. lei), in crestere cu 37% fata de anul precedent.
In aceeasi perioada cifra de afaceri a producatorului s-a ridicat la 41,2 mil. euro (149,4 mil. lei), in crestere cu 22% fata de 2004. Oficialii Friesland nu au putut fi contactati pentru a face comentarii pe marginea acestor rezultate.
Grupul de firme Friesland Romania este cel mai mare producator de pe piata locala a produselor lactate, cu o cifra de afaceri consolidata anul trecut, de 91 de milioane de euro, in crestere cu 25% fata de 2004. Compania produce brandurile Milli, Oke, Dots si Completa, marci internationale detinute de grup, alaturi de care filiala din Romania detine si brandurile Napolact si Napoca. Potrivit reprezentantilor companiei, cifra de afaceri va trece in acest an de nivelul de 100 mil. euro.
Dupa ce a alocat peste 17 mil. euro pentru achizitia a patru fabrici de produse lactate din Transilvania si Banat, grupul olandez nu mai intentioneaza sa se extinda prin achizitii, ci urmareste consolidarea afacerii.
In acest sens, Friesland si-a dublat in acest an bugetele de investitii, alocand peste 6 mil. euro pentru dezvoltarea unor proiecte la fabricile din Baciu (judetul Cluj) si din Mures. De la intrarea pe piata romaneasca, grupul olandez a investit intre 2 si 3 mil. euro anual pentru retehnologizarea fabricilor.
Compania a alocat peste 1,8 mil. euro (suma calculata la rate card) pentru promovarea unei noi game lansate pe segmentul deserturilor. Produsele lansate de Friesland pe segmentul deserturilor din lapte sunt importate de la fabricile grupului din Slovacia, insa reprezentantii companiei iau in calcul si posibilitatea de a le produce local.
Napolact este cea mai mare companie achizitionata de Friesland Foods pe piata locala. Initial, Friesland a cumparat in 2002 un pachet de 10% din Napolact de la un grup de persoane fizice si a lansat apoi o oferta de preluare, ajungand la o cota de 41% din Napolact. In aprilie 2004, grupul olandez a lansat oferta de preluare pentru toate actiunile producatorului de lactate din Cluj, pe care nu le detinea la vremea aceea. Pretul la care a fost lansata oferta era de 55.000 lei/ actiune, valoarea pachetului pe care olandezii urmau sa-l cumpere ridicandu-se la aproape 10 mil. dolari.
Friesland are peste 1.100 de puncte de colectare de unde prelucreaza in prezent circa 170 de milioane litri de lapte pe an, in 7 fabrici de productie. Compania are o retea proprie de distributie in majoritatea regiunilor tarii.
Piata produselor lactate s-a ridicat anul trecut la circa 800 mil. euro, principalii jucatori fiind Friesland, Danone, LaDorna, Hochland, Albalact, Covalact (aflat in parteneriat cu Campina). Romania a negociat cu UE o cota de 3,3 mld. hectolitri de lapte.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO