Burse - Fonduri mutuale

Oil Terminal se pregateste de disponibilizari dupa ce a pierdut principalul client, Petromidia

Oil Terminal se pregateste de disponibilizari dupa ce a pierdut principalul client, Petromidia
11.12.2008, 18:47 82

Noul terminal pe care Grupul Rompetrol l-a construit in largul Marii Negre in perioada 2007 - 2008 pune in dificultate activitatea Oil Terminal (OIL), in conditiile in care Rompetrol Rafinare detinea cea mai mare cota in afacerile operatorului portuar, care pana acum a beneficiat de o pozitie de monopol in ceea ce priveste tranzitul cu produse petroliere prin Portul Constanta.

Terminalul de la Petromidia va afecta puternic afacerile Oil Terminal, in conditiile in care circa 28% din cifra de afaceri a operatorului a fost realizata in 2007 din contractele cu rafinaria grupului Rompetrol. In plus, terminalul nu va putea conta in urmatorul an nici pe afacerile cu rafinaria Rafo Onesti, activitatea acesteia fiind sistata pentru realizarea unui program de investitii. Ponderea afacerilor cu Rafo s-a ridicat in 2007 la 9% din cifra de afaceri. Conform unor surse din cadrul Oil Terminal, compania va fi nevoita sa reduca o parte din costuri, cele salariale fiind primele luate in considerare. In aceste conditii, o parte din salariatii Oil Terminal ar putea fi disponibilizati.
Conducerea companiei nu a oferit comentarii privind strategia pe care o va adopta in urma deschiderii terminalului Rompetrol. Oil Terminal va trebui sa aleaga o noua conducere, dupa ce Mihai Lupu, presedintele si directorul general al companiei, a castigat un mandat de deputat in urma alegerilor parlamentare, candidand din partea PNL.
Lupu spunea la inceputul saptamanii ca Oil Terminal negociaza cu traderul international de titei si produse petroliere Vitol incheierea unui parteneriat privind utilizarea capacitatilor sale de stocare in tranzactiile cu acest tip de produse, potrivit Mediafax.
Oil Terminal este specializata in prestari de servicii privind primirea, depozitarea, conditionarea si expedierea titeiului, a pacurii si a altor materii prime lichide pentru import, export si tranzit.
Rompetrol a investit peste 175 mil. dolari (135 mil. euro) in noul terminal, care va avea o capacitate anuala de tranzit de 24 mil. tone titei, conform companiei. Operatiunile de descarcare - incarcare urmeaza sa se desfasoare prin intermediul unui sistem plutitor de acostare care face legatura cu parcul de rezervoare de titei al rafinariei Petromidia printr-o conducta submarina si de uscat. "Fata de traseul prin Portul Constanta, acest proiect scurteaza cu aproximativ 33 de kilometri drumul de acces al titeiului pe conducta dintre petrolier si rafinarie, realizand in acelasi timp importante reduceri de cost, de cel putin 4-5 USD/tona", a declarat compania.
Oil Terminal este implicata in momentul de fata in constructia oleoductului Constanta - Trieste, conducta urmand sa traverseze Romania, Serbia, Croatia si Slovenia, spre Italia. Proiectul urmareste reducerea dependentei energetice fata de Rusia. Rompetrol doreste sa se implice si ea in constructia oleoductului, fiind interesata de a finanta intreaga investitie de pe teritoriul Romaniei.
Oil Terminal a inregistrat in primele noua luni o cifra de afaceri de 97,9 mil. lei (circa 27 mil. euro), in crestere cu 11,9% fata de perioada similara a anului trecut, insa profitul net a scazut de peste trei ori, la 1,5 mil. lei.
Actiunile OIL au pierdut 7,6% dupa anuntul de luni al Rompetrol.
 Ultimul pret de tranzactionare a fost de 0,176 lei/actiune, capitalizarea companiei fiind de 26 mil. euro.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO