Burse - Fonduri mutuale

Preţul la îngrăşăminte continuă să urce iar analiştii Target Capital văd un profit de minim 40 mil. lei la Azomureş în trimestrul trei

Autor: Adrian Ionut Cojocar

19.10.2011, 11:57 828

Target Capital estimează că Azomureş Târgu-Mureş (AZO), cel mai mare producător de îngrăşăminte din România, va raporta în perioada iulie - septembrie din acest an un profit din exploatare de minim 40 mil. lei, în cotextul în care deşi preţul la principala materie primă, gaze, a cunoscut mai multe majorări anul acesta, preţul la îngrăşăminte a continuat să crească în ultimele luni.

În prima jumătate a anului Azomureş a înregistrat un profit record, de 163,2 mil. lei, după o creştere de 61% la nivelul afacerilor, care au ajuns la 873 mil. lei.

"Pe parcursul trimestrului III preţurile internaţionale la îngrăşăminte chimice au continuat să crească iar 2011 a fost un an agricol foarte bun pe plan intern, ceea ce se va reflecta favorabil la nivelul cererii de îngrăşăminte din trimestrele următoare. Toţi aceşti factori se vor reflecta favorabil pentru evoluţia afacerilor companiei atât în trimestrul III (previzionăm un avans al afacerilor cu minim 40%

y/y), dar şi în trimestrele următoare", spun analiştii Target Capital.

Ei mai spun că preţul la gazele naturale a fost majorat în iulie cu 10% şi în octombrie cu încă 8%, care se va resimţi în costurile de producţie ale companiei.

"Cu toate acestea, considerăm că Azomureş ar putea raporta pe trimestrul III un rezultat din exploatare de minim 40 mil. lei", arată analiştii casei de brokeraj.

În ultimele luni, preţul titlurilor Azomureş a stagnat în jurul nivelului de 0,8 lei/unitate şi de la începutul anului aceste acţiuni au marcat o creştere de 67%, una dintre cele mai mari de anul acesta de pe bursă.

În 2009 şi 2010, cotaţia Azomureş s-a apreciat cu 81% şi respectiv 70%, pe fondul revenirii economiilor din recesiune.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO