Burse - Fonduri mutuale

Softbinator Technologies a raportat un profit net de 4 mil. lei şi venituri de 16,8 mil. lei la nivel de grup în primul semestru din 2022. Compania mamă, profit net de 1,9 mil. lei în S1/2022, în urcare cu 35% faţă de S1/2021

Softbinator Technologies a raportat un profit net de 4...

Autor: Tibi Oprea

05.09.2022, 12:12 112

Softbinator Technologies (simbol bursier CODE), companie românească ce furnizează servicii de dezvoltare software axate în principal pe blockchain, inteligenţă artificială şi DevOps, a raportat la nivel individual un profit net de 1,9 mil. lei în primul semestru din 2022, în urcare cu 35% faţă de aceeaşi perioadă din 2021, la afaceri de 8 mil. lei, plus 18,6%, conform calculelor realizate de ZF pe baza datelor din raportul financiar semestrial publicat la Bursa de Valori Bucureşti.

La nivel consolidat, compania a realizat în primele şase luni din 2022 venituri totale de 16,8 milioane de lei, un profit brut de 4,6 milioane de lei şi un profit net de 4 milioane de lei. Rezultatele financiare la nivel consolidat includ performanţele înregistrate de companiile Softbinator Technologies, Wise-Up, Ixperi, şe-spres-ohţ şi Digital Tailors.

„Veniturile şi profitul net generate de grup la nivel consolidat în primul semestru din 2022 sunt duble comparativ cu performanţa înregistrată la nivel individual doar de către Softbinator Technologies. Rezultatul consolidat generat de Grupul nostru în primele şase luni ale anului 2022 este egal cu rezultatul individual înregistrat de Softbinator pentru tot anul 2021. Acest lucru a fost posibil datorită unei strategii diversificate la nivelul tuturor companiilor din grupul nostru, prin care am reuşit să creştem fiecare business în parte. Însă, cel mai mult mă bucură faptul că la nivel de grup avem echipe care lucrează pentru acelaşi obiectiv: creşterea tuturor companiilor care îl alcătuiesc prin generarea de business acolo unde execuţia este cea mai potrivită. În prezent, datorită acestor echipe, avem capacitatea de a livra mai mult şi mai eficient pentru toţi clienţii noştri”, spune Daniel Ilinca, fondator şi CEO al Softbinator Technologies.

La nivel individual, în prima jumătate a anului 2022, Softbinator Technologies a generat venituri totale de 9,2 milioane de lei, în creştere cu 20% faţă de primul semestru al anului 2021.

Creşterea cifrei de afaceri a fost determinată de şapte noi contracte câştigate în primele şase luni ale anului 2022, majoritatea pentru clienţii din SUA. Trei dintre aceste proiecte au activitate în zona de blockchain, iar restul în segmentul medical, social media şi instrumente de editare video.

„Astfel, performanţa excelentă şi controlul continuu al costurilor au generat, la nivel individual, un rezultat brut de 2,2 milioane lei, o creştere de 34%, şi un profit net de 1,9 milioane lei, o creştere de 35% faţă de anul precedent”, notează compania.

În ceea ce priveşte dezvoltarea grupului în primul semestru din 2022, un prim pas efectuat în această direcţie a fost deschiderea unui punct de lucru în Silicon Valley, SUA. Piaţa americană este principalul generator de clienţi pentru Softbinator.

De asemenea, în lunile mai şi iunie compania a demarat procedurile de preluare integrală a companiilor Digital Tailors şi şe-spres-ohţ. Prin preluarea Digital Tailors, grupul şi-a consolidat zona de servicii prin adăugarea unei noi categorii – product marketing, în timp ce prin preluarea şe-spres-ohţ, Softbinator s-a extins la nivel regional şi îşi consolidează capacitatea de livrare pentru clienţii internaţionali.

În zona de blockchain, în condiţiile în care domeniul crypto trece printr-o recesiune, compania a început un parteneriat cu un studio de dezvoltare de jocuri din SUA pentru dezvoltarea unei soluţii de blockchain pentru jocurile realizate de acest studio.

De asemenea, în S1/2022 Softbinator a continuat dezvoltarea propriului produs Softbinator Magic Stack (SMS), un ecosistem ce conţine cele mai des utilizate componente în dezvoltarea de produse software. Prin SMS se reduce foarte mult timpul până când un produs este lansat în piaţa şi se menţine cu un standard înalt de calitate, securitate şi scalabilitate. Acest tip de produs mai poate fi regăsit doar la marii furnizori globali de soluţii software, precum IBM şi Accenture.

Având în vedere evoluţia accelerată înregistrată în prima jumătate a anului, perspectivele pozitive pentru restul anului, precum şi achiziţiile de companii noi în T2 2022 (Digital Tailors şi şe-spres-ohţ), conducerea Softbinator a publicat o actualizare a bugetului pentru întregul an 2022.

Prin urmare, în 2022, compania vizează venituri din exploatare consolidate de 32,2 milioane de lei, o creştere cu 23% faţă de bugetul aprobat în cadrul Adunării Generale Ordinare a Acţionarilor din 13 aprilie 2022, profit brut de 6,9 milioane de lei, o majorare cu 17% şi profit net de 6,2 milioane de lei, o creştere cu 25%.

Pentru restul anului, Softbinator se va concentra pe consolidarea prezenţei pe piaţa din SUA, având drept obiectiv ca până la finalul lui 2022, 70% dintre clienţii noi să provină de pe piaţa americană. De asemenea, compania are în vedere continuarea identificării de noi companii pentru achiziţii.

„Rezultatele obţinute de companiile din grup confirmă faptul că strategia noastră de M&A este una viabilă. Credem că 2022 şi 2023 vor continua să fie ani buni pentru realizarea de fuziuni şi achiziţii în contextul în care companiile mai mici, dar bine specializate, vor fi dornice să se alăture grupului nostru pentru a lucra în cadrul unor proiecte internaţionale de renume, cu vizibilitate ridicată şi expunere la cele mai înalte standarde de tehnologie. Pentru acest scop, dar şi pentru continuarea creşterii organice a echipei Softbinator, avem în vedere atragerea de fonduri suplimentare, aproximativ 12 milioane de lei, prin intermediul pieţei de capital, atât printr-o operaţiune de majorare a capitalului social, cât şi prin emiterea de obligaţiuni”, adaugă Daniel Ilinca.

Softbinator Technologies este listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti din data de 17 decembrie 2021 şi se tranzacţionează sub simbolul CODE. Compania are o capitalizare de piaţă de 73 milioane de lei, iar de la începutul anului acţiunile înregistrează o scădere de 16,2%, pe fondul unor tranzacţii de 9 mil. lei, arată datele BVB.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO