Business Construct

Editorial: 700 mil. euro nu ajung pentru un kilometru de autostrada

Editorial: 700 mil. euro nu ajung pentru un kilometru de autostrada
27.04.2010, 15:10 17

Din 1990 si pana in 2009 au fost 17 ani in care nu a fostfinali­zat niciun kilometru de autostrada, iar istoria s-ar putearepeta anul acesta daca luam in calcul declaratiile de la inceputulanului ale lui Radu Berceanu, ministrul transporturilor. Elconsidera ca nu are suficienti bani pentru a finaliza nici unkilometru de autostrada, desi bugetul de anul acesta se ridica lacirca 720 mil. euro.

Spre comparatie, ungurii au finalizat in luna martie 65 dekilometri de autostrada, cu 52 de poduri si sase viaducte, patruspatii de servicii si un centru de mentenanta, in urma uneiinvestitii totale de 520 de milioane de euro.

De ce nu ajung banii? Pentru ca Berceanu s-a lovit de aceeasiproble­ma de care s-a plans cand a devenit ministru altransporturilor, dupa mandatul lui Ludovic Orban: ca are multedatorii de anul trecut de platit. Restantele din 2009 sunt greu deexplicat avand in vedere ca din totalul investitiilor in tot ceeace inseamna infrastructura (drumuri, retele de apa, mediu,dezvoltarea regionala etc) anuntate de guvernul Boc in 2009 - decirca 10 mld. euro, au fost cheltuite putin peste 6 mld. euro. Dece nu si-a respectat promisiunile? Cand sunt intrebati de ce nu auatins tinta de investitii, reprezentantii guvernului aduc indiscutie criza financiara, care era insa si atunci cand au anuntatinvestitiile de 10 mld. euro, si cand spuneau ca vor face 836 km deautostrada in patru ani.

Ministerul Transporturilor are numai la Bechtel datorii de 200de milioane de euro pentru lu­crarile derulate in 2009, cand afinalizat o portiune de 42 de kilometri din autostradaTransilvania.

In numarul curent al revistei Business Construct vom prezentalista cu proiectele de autostrazi si drumuri nationale care vorprimi bani anul acesta, avand in vedere ca bugetul total pentruinvestitii in infrastructura se ridica la 5,15 mld. lei (1,25 mld.euro). Insa Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri afirma caar fi avut nevoie in total de patru ori mai multi bani,echivalentul a 5 mld. euro pentru a finali­za proiectele aflate inderulare. Polonia, cei drept o tara de doua ori mai mare, a alocatpentru 2010 de sase ori mai multi bani, adica 7 miliarde de europentru investitia in drumuri, urmand ca anul viitor sa aloce 10,2miliarde de euro.

www.businessconstruct.wordpress.com

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO