Business Construct

Interviu: "Romanii sunt receptivi la sursele de energie alternativa"

Interviu: "Romanii sunt receptivi la sursele de energie alternativa"

Emil Ioan Pop, directorul general al Rehau Polymer

31.05.2007, 17:03 91

Rehau Polymer estimeaza pentru anul acesta o crestere de doua cifre (two-digit) a cifrei de afaceri fata de anul precedent, pana la circa 55-60 de milioane de euro, pe fondul cresterii lucrarilor de infrastructura si a proiectelor rezidentiale.
"In primul trimestru am realizat o crestere de 50% a vanzarilor, insa aceasta cifra nu poate fi estimata pentru tot anul. In primele trei luni au fost devansate lucrarile datorita conditiilor climaterice foarte bune, dar bugetul alocat constructiilor pentru anul acesta va ramane probabil acelasi. Asadar, pe intreg anul, cresterea pietei de constructii va fi cea estimata la finele anului trecut, de circa 25-30%", spune Pop. Rehau Polymer a realizat anul trecut o cifra de afaceri de circa 49 de milioane de euro, in crestere cu 45% fata de anul precedent.
Potrivit lui Pop, cererile pentru surse de energie alternativa, precum sisteme de panouri geotermale, panouri solare sau sisteme de incalzire/racire prin pardoseala au crescut puternic anul trecut si acelasi ritm este estimat si pentru anul acesta.
"Anul trecut au crescut, cu mult peste estimari, cererile pentru surse de energie alternativa, precum sistemele de panouri geotermale, panouri solare sau sisteme de incalzire/racire prin pardoseala. Cresterea a fost chiar mai dinamica decat cea de la tubulatura sau profile din PVC", a declarat Pop. Reprezentantii companiei nu au dorit sa precizeze ce ritm de crestere au inregistrat anul trecut. Datorita cererii puternice de materiale de constructii, fabrica pe care Rehau o detine la Sibiu a lucrat la circa 90% din capacitate, in trei schimburi.
Daca produsele folosite la sistemele de instalatii sanitare si termice, precum si cele pentru infrastructura si tehnica mediului, au fost cele mai dinamice, ponderea cea mai importanta in totalul vanzarilor realizate anul trecut a fost reprezentata de produsele pentru constructii, in principal de sistemele pentru ferestre si fatade.
"Pe segmentul de profile pentru ferestre din PVC ne asteptam la o crestere puternica pe fondul intensificarii lucrarilor de reabilitare termica a cladirilor, care se va resimti in urmatorii ani in toate orasele mari din Romania", afirma Pop.
Potentialul pietei de tamplarie din PVC este dat de investitiile necesare in reabilitarea termica a blocurilor din Bucuresti care vor ajunge in urmatorii ani la circa un miliard de euro, avand in vedere ca sunt circa 250.000 de locuinte care au nevoie de lucrari de interventie.


Cererea de tubulatura va creste cu 30%
Rehau este unul dintre principalii producatori de tubulatura din PVC si polietilena, care va inregistra anul acesta o crestere de circa 30%, alaturi de operatori precum Valrom, Pipelife sau Teraplast, precum si Palplast Sibiu (care face parte din grupul petrolier privat Rompetrol).
"Piata de tubulatura din PVC si polietilena a ajuns anul trecut la circa 50-60 de milioane de euro, in crestere cu circa 15-20% fata de anul precedent, pe fondul cresterii proiectelor de infrastructura", spune Pop. Piata de tubulatura este influentata si de proiectele de investitii pentru alimentari cu apa sau retele de gaze, in valoare de sute de milioane de euro, care sunt in derulare sau urmeaza sa inceapa in mai multe orase din tara, precum si in mediul rural, o mare parte a finantarii proiectelor fiind asigurata din fonduri de la UE.
"Ritmul de crestere a pietei de tubulatura din PVC va fi de cel putin 30% in 2007 datorita intensificarii lucrarilor de canalizare si alimentare cu apa care vor fi in derulare in orasele mari, reabilitarii liniilor de tramvai din Capitala, precum si inceperii lucrarilor de realizarea a retelei metropolitane de fibra optica", explica directorul general al Rehau Polymer.
O crestere importanta a pietei de tubulatura va fi asigurata anul acesta si de lucrarile de modernizare a liniilor de tramvai, care inghit foarte multa tubulatura, precum si de proiectele mari de infrastructura, precum pasajul Basarab, care solicita o cantitate ridicata de tubulatura, pentru repartitionarea liniilor electrice, a traseelor de canalizare sau de alimentari cu apa.
"Pentru proiectele rezidentiale am livrat anul trecut aproape toate tipurile de produse din gama de constructii, tubulatura pentru infrastructura proiectelor, produse pentru instalatii termice si sanitare, precum si profile din PVC. Cele mai mari contracte pentru livrare de produse din gama de constructii au fost pentru proiectele Baneasa Investment si Central Residential Park din Capitala", precizeaza Pop.
Alte proiecte rezidentiale in care Rehau a participat ca furnizor de produse de constructii sunt North Point Residence Corbeanca sau cartierul Brancusi, dezvoltat de Agentia Nationala pentru Locuinte.
De asemenea, compania a vandut produse pentru canalizarea oraselor Braila si Sighisoara, reabilitarea autostrazii Bucuresti - Pitesti si a unor tronsoane de cale ferata, intre Bucuresti si Constanta, precum si pentru groapa ecologica pentru deseuri periculoase de la Rafinaria Lukoil Ploiesti. Rehau a intrat pe piata romaneasca in 1996 si detine la Sibiu o fabrica de tevi de PVC si polietilena, restul produselor distribuite pe piata locala fiind importate.
Compania este subsidiara grupului german Rehau, specializat in realizarea produselor pe baza de polimeri pentru segmentele constructiilor, industrial si auto. Grupul detine 41 de unitati de productie si 129 de reprezentante la nivel mondial si are peste 14.000 de angajati.
Compania a participat in 2006 la proiectul de modernizare a suprafetei de joc de pe stadionul "Lia Manoliu" cu produse in valoare de 3,6 mil. euro pentru infrastructura, destinate drenajului, si produse pentru incalzirea gazonului pe timpul iernii.


Investitii de 13 mil. euro in dezvoltarea afacerii
Pana in prezent, Rehau a investit in Romania peste 13 milioane de euro, avand 155 de angajati in sase locatii din tara. Compania are reprezentante in Constanta si Timisoara, birouri de vanzari si centre logistice in Tunari (Ilfov), Timisoara, Bacau, Apahida (Cluj) si o fabrica de tubulatura la Cisnadie (Sibiu).
Odata cu trecerea companiei din postura de importator la cea de producator la nivel local, afacerile filialei locale s-au impulsionat. Rehau exporta in prezent produse catre piete precum Ungaria, Ucraina, Slovacia, Bulgaria si tarile ex-iugoslave. In schimb, compania importa materiale care nu sunt produse la fabrica de la Sibiu din Franta, Polonia, Cehia, Germania sau Spania.
Portofoliul companiei este foarte variat, de la tubulatura din PVC si polietilena pana la instalatii electrice, sanitare, termice si subterane, unde concureaza cu jucatori precum Romstal sau Energi Co. Rehau este un jucator important si pe piata de profile din PVC, unde concureaza cu Gealan, Schonline, Veka, Lipoplast Timisoara sau Suki Bucuresti.
Compania a devenit in urma investitiei de la Sibiu al doilea investitor strain pe piata tubulaturii din PVC si polietilena. Fabrica de la Sibiu are o capacitate de 3.500 de tone la PVC si 1.500 de tone la polietilena, intrarea sa in productie avand ca efect dublarea personalului grupului pe piata romaneasca.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO