Suplimente

One United Properties: Vrem să transformăm Bucureştiul într-una dintre cele mai atractive capitale europene. Locaţiile abandonate scad atractivitatea unui oraş în faţa investitorilor. Zonele industriale nu au ce căuta aproape de centru, iar noi acolo investim

Anuar Top 100 Companii antreprenoriale. PUBLI INTERVIU

Beatrice Dumitraşcu, CEO Residential Division One United Properties

14.05.2024, 13:37 550

Rolul marilor investitori este de a dezvolta şi înfrumuseţa un oraş, astfel încât acesta să devină tot mai atractiv pentru oameni, care la rândul lor să asigure forţa de muncă necesară marilor companii care doresc să investească şi să deschidă birouri noi. One United Properties a mizat şi mizează pe realizarea de investiţii imobiliare în zone centrale, pe terenuri care anterior au stat abandonate ani sau zeci de ani, iar acum vor fi transformate în sedii de companii şi proiecte rezidenţiale de top.

 

Beatrice Dumitraşcu, CEO Residential Division One United Properties

Cum a evoluat One ca brand pe piaţa imobiliară din România?

Beatrice Dumitraşcu: Încă de la primele dezvoltări, nu atât de ample ca cele de astăzi, însă construite pe aceleaşi principii riguroase, ONE a avut un obiectiv major: construirea de comunităţi noi şi îmbunătăţirea celor existente ca modalitate de a contribui la dezvoltarea urbană şi economică a Bucureştiului. De la an la an, compania s-a dezvoltat şi a reuşit să devină un reper pe piaţa imobiliară, atât în materie de produs de calitate pe care îl oferă, cât şi ca afacere antreprenorială caracterizată de o viziune clară şi un management prudent. Astăzi, ONE este un brand care a devenit sinonim cu calitatea, designul, comunitatea, sustenabilitatea şi locaţiile extrem de dorite.

Cu un portofoliu în continuă expansiune privind unităţile rezidenţiale disponibile pentru vânzare şi pre-vânzare, One United Properties îşi lărgeşte de la an la an oferta de locuinţe, adresându-se segmentelor mediu, mediu-superior şi de lux. Cele mai recente dezvoltări ale noastre, printre care One Lake District, One Lake Club, One High District, One Floreasca Towers şi One North Lofts sunt proiectate să creeze noi comunităţi şi să genereze plusvaloare atât pentru oraş, cât şi pentru stakeholderii companiei.

Din anul 2017 ONE s-a extins şi pe piaţa de birouri, iar din 2022 pe cea comercială. Astăzi, portofoliul comercial (office Ă retail) sustenabil al companiei este de 142.300 mp GLA şi 14.300 mp aflaţi în fază de construcţie. Din 2021 compania noastră este implicată în proiecte de restaurare a imobilelor istorice.

În iulie 2021 ne-am listat la Bursa de Valori Bucureşti, iar One United Properties a devenit cea mai mare companie antreprenorială listată la BVB, fiind inclusă în principalii indici globali şi locali, cum ar fi BET, FTSE Russell, MSCI, STOXX şi ROTX.

Ce înseamnă, ce doriţi să transmiteţi prin brandul One?

Beatrice Dumitraşcu: Plecând de la o idee simplă, s-a născut un brand care acum înglobează mult mai multe atribute decât şi-au imaginat cei doi fondatori la momentul alegerii numelui. ONE nu doar că este brandul umbrelă care uneşte toate proprietăţile dezvoltate de noi, de la Verdi, la Cotroceni sau Floreasca, ci este şi emblema zonelor premium unde alegem să dezvoltăm. ONE transmite ideea de lider, de trendsetter, aşa cum la fel de bine sugerează unirea mai multor elemente cu valori comune într-un singur grup. ONE este comunitatea care împărtăşeşte aceleaşi beneficii, acelaşi mod de trai urban contemporan, aceeaşi preocupare pentru design, sustenabilitate, flexibilitate. Aş spune că, într-un fel, ONE şi-a anticipat succesul şi poziţia de lider pe piaţa imobiliară locală prin alegerea unui nume atât de simplu, dar care comunică atât de multe elemente.

Cu siguranţă brandingul puternic poate atrage mai uşor potenţialii cumpărători sau chiriaşi, conferind încredere şi creând dezvoltatorului o imagine pozitivă. Diferenţierea faţă de competitori şi capacitatea de a comunica valorile şi beneficiile unice ale brandului sunt elemente ce pot influenţa decizia de cumpărare sau închiriere.

Prin ce fel de proiecte se identifică One drept dezvoltator imobiliar?

Beatrice Dumitraşcu: Aş putea spune că ONE a devenit rapid forţa dominantă în dezvoltarea de proiecte mixte în România. Suntem printre primii dezvoltatori care au înţeles schimbările din dinamica acestui oraş şi am susţinut dezvoltarea cu funcţiune mixtă drept o soluţie pentru aglomerarea urbană. Credem în conceptul de „oraş de 15 minute”, care îţi pune la dispoziţie, în cadrul aceluiaşi ansamblu, locuinţe, birouri, spaţii comerciale, restaurante, magazine, cafenele, săli de sport şi spaţii de agrement, astfel încât toate activităţile din rutina zilnică să se afle în proximitate. Acest tip de dezvoltare creează comunităţi – iar noi susţinem această idee prin programe de beneficii, evenimente organizate în incinta ansamblurilor noastre, pentru rezidenţi şi chiriaşi – şi în acelaşi timp are un impact pozitiv asupra aglomerării din trafic pentru că încurajează deplasarea pe jos sau cu bicicleta, de exemplu. Astfel de mici „oraşe în oraş” contribuie la reducerea timpului petrecut în trafic şi oferă toate facilităţile necesare zi de zi. Pentru dezvoltările noastre aflate în construcţie în zona lacurilor Tei şi Plumbuita avem chiar prevăzute şi unităţi educaţionale, astfel încât rezidenţii acestora să nu mai fie nevoiţi să petreacă ore întregi la volan ducându-şi copiii la şcoală. Investim aproximativ 6 milioane de euro în construirea a două şcoli în sectorul 2 din Bucureşti, una dintre ele amplasată chiar în cadrul dezvoltării One Lake District, în vreme ce a doua şcoală va fi situată între dezvoltările One Lake Club şi One High District.


ONE UNITED PROPERTIES (BVB: ONE)

este principalul investitor şi dezvoltator imobiliar de proiecte sustenabile rezidenţiale, de birouri şi mixte de ultimă generaţie din Bucureşti, România. One United Properties este o companie inovatoare dedicată accelerării adoptării practicilor de construcţie pentru clădiri sigure, eficiente din punct de vedere energetic, durabile şi sănătoase şi a primit numeroase premii şi recunoaşteri pentru sustenabilitate şi eficienţă energetică. Compania este tranzacţionată la Bursa de Valori Bucureşti, iar acţiunile sale sunt incluse în mai mulţi indici precum BET, STOXX, MCSI, FTSE, ROTX şi CEEplus.


Cum arată investiţiile One în istoria Bucureştiului? Cum restauraţi şi ce doriţi să scoateţi în evidenţă?

Beatrice Dumitraşcu: Investiţia în restaurarea clădirilor istorice face parte, de asemenea, din strategia pe termen lung a companiei noastre de îmbunătăţire a Bucureştiului. Este un demers care a început în 2021 odată cu achiziţia Casei Braikoff (One Athénée), aflată în prezent în proces de restaurare. Această direcţie a continuat în 2022 cu prima fabrică Ford din Europa de Est (One Gallery), care acum este supusă unor lucrări semnificative de restaurare, cu o investiţie de 90 de milioane de euro, cea mai mare investiţie privată într-o clădire protejată din România One Gallery.  Valoarea brută de dezvoltare a portofoliului de restaurare în prezent în dezvoltare al One United Properties este estimată la 239 de milioane de euro.

Care sunt beneficiile dezvoltărilor mixte ale One?

BeatriceDumitraşcu: Dezvoltările multifuncţionale reprezintă o oportunitate semnificativă de abordare conştientă a planificării urbane şi o soluţie pentru a conecta comunităţile şi a reduce dependenţa de maşini. Dezvoltările multifuncţionale aduc laolaltă componente indispensabile traiului zilnic, de la locuinţe şi spaţii de lucru, la facilităţi comerciale, de sport, de agrement sau unităţi educaţionale, creând astfel un nod compact, o comunitate care are la dispoziţie toate serviciile de care are nevoie şi care, astfel, nu mai petrece ore întregi la volan, de la un capăt la celălalt al oraşului. Atunci când zonele de trai, muncă şi agrement nu sunt conectate, ci aflate la distanţe mari una de cealaltă, în colţuri diferite ale oraşului, creşte tendinţa de a folosi zilnic maşina personală. În schimb, atunci când oamenii au acces la aceste servicii în apropiere sau chiar în cadrul aceluiaşi ansamblu, sunt încurajaţi să meargă pe jos sau să folosească bicicleta. Toate aceste servicii oferite de dezvoltările multifuncţionale la scară largă îi ajută pe locuitori să aibă o conexiune mai profundă cu cartierul lor şi abordează dintr-o perspectivă diferită provocări moderne, precum traficul aflat în creştere, poluarea, extinderea urbană şi, una dintre cele mai importante resurse, timpul personal. Beneficiile sunt evidente, iar oraşele pot deveni astfel oraşe pentru oameni.

Cum reduceţi emisiile de carbon în cadrul proiectelor construite?

BeatriceDumitraşcu: Unul dintre obiectivele noastre este să asigurăm durabilitatea dezvoltărilor noastre pe parcursul întregii lor vieţi. Având în vedere impactul global pe care industria imobiliară îl are asupra mediului, întotdeauna am acordat o atenţie deosebită reducerii emisiilor de carbon pentru a minimiza schimbările climatice, precum şi optimizării activităţilor operaţionale pentru a ne asigura că proiectele dezvoltate îşi vor menţine calităţile ani după finalizarea lor. Toate dezvoltările ONE deţin certificări superioare în sustenabilitate, eficienţă energetică şi wellness: dezvoltările rezidenţiale ale One United Properties sunt certificate "Green Homes" de RoGBC, în timp ce toate dezvoltările de birouri deţin certificări LEED Platinum şi WELL Health and Safety, care pun accent pe bunăstarea angajaţilor.

Acordăm o atenţie sporită creşterii eficienţei energetice, utilizării surselor regenerabile şi reducerii încălzirii cu gaz. Compania noastră a încheiat un parteneriat cu Veolia România pentru implementarea de soluţii energetice inovatoare cu scopul de a optimiza parametrii de sustenabilitate aferenţi dezvoltărilor rezidenţiale ale ONE. Astfel, pentru o serie de dezvoltări precum One Lake District, One Peninsula, One Lake Club şi One High District investim în dezvoltarea şi operarea unui sistem de încălzire şi răcire geoexchange.

De exemplu, la One Peninsula sistemul va salva aproximativ 550 de tone de emisii de CO2 pe an, la One Lake Club aproximativ 905 tone de emisii de CO2 pe an, în vreme ce la One Lake District vor fi evitate aproximativ 2.000 de tone de emisii de CO2 pe an, ceea ce reprezintă echivalentul a 2.000 de maşini, luând în considerare că o maşină nouă emite aproximativ 100 g CO2/km şi parcurge 10.000 km/an. Pe segmentul office, dezvoltăm pentru gigantul tech german Infineon Techonolgies o clădire de birouri sustenabilă, la cheie, fără conexiune la reţeaua de gaze: One Technology District este primul proiect office al One United Properties fără conexiune la reţeaua de gaze, fiind prevăzut un sistem geoexchange care va acoperi integral nevoile de încălzire şi răcire ale chiriaşului.

Ce vă propuneţi cu proiectele dezvoltate? Doriţi să setaţi noi trenduri în piaţă?

Beatrice Dumitraşcu: ONE a reuşit să fie trendsetter în industria în care activăm prin modelul de produs pe care l-a propus pieţei. Încă de la primele noastre dezvoltări am acordat o atenţie sporită calităţii, practicilor sustenabile, am aplicat o viziune de ansamblu asupra comunităţilor în care dezvoltăm, aducând beneficii nu doar pentru rezidenţii noştri, ci pentru întregul cartier în care dezvoltăm.

Cum doriti să creşteţi în continuare? În ce fel de proiecte veţi investi?

Beatrice Dumitraşcu: Vom continua să investim în dezvoltări multifuncţionale sustenabile, să ne extindem portofoliul comercial, vom continua investiţiile în restaurarea clădirilor istorice şi ne dorim să devenim un nume important pe scena ospitalităţii locale. Până în 2030, pe segmentul rezidenţial vizăm expansiunea în Bucureşti şi ne propunem să ajungem la peste 11.000 de apartamente finalizate. Pe componenta comercială, planul este să ajungem la un portofoliu de peste 275.000 mp de asseturi comerciale. Pe lângă aceste linii de business deja consacrate, ne propunem să avem până în 2030 trei hoteluri funcţionale. Am anunţat deja parteneriatul cu Ennismore pentru deschiderea primului hotel Mondrian din România, în centrul Capitalei, în apropierea Ateneului Român. 

 

Victor Căpitanu şi Andrei Diaconescu

au transformat în mai puţin de 10 ani One United Properties dintr-un dezvoltator de blocuri cu câteva apartamente, în principalul investitor şi dezvoltator imobiliar de proiecte rezidenţiale, de birouri şi mixte de ultimă generaţie din România. Compania a înregistrat în 2023 o creştere a cifrei de afaceri consolidate cu 31%, ajungând la 1,5 miliarde de lei, un record pentru Grup. Profitul brut a atins 531,7 milioane de lei în 2023,marcând o creştere de 11% la nivel normalizat, comparativ cu anul anterior. Pe sectorul de rezidenţial, One mizează pe expansiunea în Bucureşti şi vrea să ajungă în 2030 la peste 11.000 de apartamente finalizate şi terenuri pentru alte peste 20.000, pe office şi retail planul este de a ajunge la un portofoliu de peste 275.000 mp de asseturi comerciale. Dincolo de cele două linii de business consacrate, One vrea ca până în 2030 să aibă trei hoteluri funcţionale alături de alte trei în dezvoltare. Primul este Mondrian, de 5 stele, lângă Ateneu, iar al doilea, anunţat pe  4 aprilie 2024, va fi pe Str. Academiei, aproape de Calea Victoriei - The Hoxton. Pe office, principalele planuri vizează acum fazele trei şi patru de la One Cotroceni Park. Victor Căpitanu şi Andrei Diaconescu, cei doi cofondatori One United Properties, au început să investească împreună în imobiliare încă din anul 2000. La vremea aceea, Victor Căpitanu era în anul al treilea de facultate, Andrei Diaconescu era deja absolvent, însă amândoi aveau aceeaşi viziune antreprenorială.

One United Properties este astăzi unul dintre principalii dezvoltatori de proiecte rezidenţiale, mixte şi de birouri din România şi primul mare investitor care a reuşit să transforme faţa Bucureştiului, prin proiecte precum One Floreasca City, care include fosta uzină Ford, dar sub forma unui centru de retail exclusivist, One Athenee, primul proiect mixt de lux de lângă Ateneul Român, realizat prin restaurarea unei construcţii monument istoric, sau One Herăstrău Towers, proiect construit în locul unui schelet de bloc abandonat după 1990. De asemenea, One United a transformat zona Răzoare, dintr-una industrială, într-un pol de office şi rezidenţial prin One Cotroceni Park, proiect extins şi pe terenul cumpărat de la Titanmar, spre 13 Septembrie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO