♦ În urmă cu numai un an, constructorii de nave din România au început să importe personal din Vietnam pentru a acoperi deficitul de forţă de muncă ♦ Cele mai mari cinci şantiere navale din România au 8.000 de angajaţi, astfel că restructurarea anunţată de Damen înseamnă mai mult de 10% din efectivele din industrie.
Grupul olandez Damen Shipyards, care deţine pe piaţa locală şantierul naval din Galaţi şi pe cel din Mangalia - fostul şantier Daewoo din Mangalia pe care Damen l-a preluat la jumătatea anului 2018 – a decis să disponibilizeze până la finalul anului în curs circa 1.050 de angajaţi, pe fondul crizei economice provocate de pandemia de COVID-19, au spus reprezentanţi ai companiei olandeze pentru Mediafax.
Aproximativ 870 de persoane vor fi concediate din cele două şantiere navale pe care grupul olandez le operează în România, iar restul sunt angajaţi care lucrează în şantierele din Olanda.
Reprezentanţii Damen nu au răspuns la solicitarea ZF privind motivele care stau în spatele acestui proces de restructurare.