Business Hi-Tech

ABC ofera gratuit online cele mai populare seriale

12.04.2006, 00:00 69

Postul de televiziune ABC, detinut de compania Walt Disney, are in plan sa difuzeze gratuit pe Internet patru seriale printre care si popularele "Desperate housewives" (Neveste disperate) si "Lost" (Naufragiatii).

Aceasta oferta care va permite utilizatorilor sa urmareasca online serialele timp de doua luni, incepand din mai, vine in completarea unei oferte anterioare prin care ABC a pus la dispozitia clientilor episoade din aceste seriale pe magazinul online de muzica si continut video iTunes al Apple pentru 2 dolari (1,6 euro) bucata.

Diferenta dintre serialele oferite pe site-ul ABC si cele de pe iTunes este aceea ca pe site utilizatorii nu vor putea evita reclamele publicitare din timpul episoadelor.

ABC a initiat acest proiect-pilot in incercarea de a atrage oamenii care se uita mai putin la televizor in timpul orelor de maxima audienta si care in acelasi timp folosesc calculatorul sau dispozitive mobile precum iPod pentru a urmarii emisiuni TV.

"Este o oportunitate pentru noi sa invatam model de afaceri", a declarat Anne Sweeney, presedintele grupului Disney-ABC Television. "Niciunul dintre noi nu poate trai intr-o lumea cu un singur model de business. Acesta este despre consumator si cum folosesc consumatorii noua tehnologie", a mai spus ea. ABC a fost prima televiziune care a vandut online seriale TV. De atunci, altii precum NBC, CBS si-au vandut emisiunile pe site-ul propriu sau prin intermediul serviciilor oferite de Apple (iTunes) sau Google.

Grupul a mai anuntat ca va lansa pe 17 aprilie un canal de televiziune exclusiv pe Internet dedicat spectatorilor de telenovele. Viitorul post se va numi Soapnetic si va fi disponibil clientilor Verizon Communications pentru Internet de mare viteza. In acelasi timp, melodia "Stop Me" de la Planet Funk va fi prima melodie distribuita exclusiv pe telefoanele mobile. Melodia va fi disponibila din mai pentru clientii operatorului britanic de telefonie mobila 3G, detinut de grupul Hutchison Whampoa care opereaza cea mai mare retea 3G din Europa.

"Mobilul este o modalitate foarte buna de a ajunge la consumatorii mai impulsivi care vor sa cumpere si sa asculte muzica indiferent unde se afla", a declarat Graeme Oxby, directorul de marketing al operatorului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO