Business Hi-Tech

Acer intra in razboiul minilaptopurilor

Acer intra in razboiul minilaptopurilor

Acer Aspire One

21.09.2008, 20:57 24

Compania taiwaneza Acer, al treilea producator de PC-uri din lume, intentioneaza sa atace segmentul laptopurilor ultraportabile, denumite netbookuri, prin lansarea modelului Aspire One 3G in parteneriat cu principalii operatori de telefonie mobila din Europa.

In cadrul primei conferinte internationale organizate de la preluarea companiilor Gateway si Packard Bell, Acer a prezentat modelul Aspire One 3G, un competitor direct pentru minilaptopurile Asus Eee PC sau Dell Inspiron Mini 9.
Disponibil din octombrie, Aspire One se va putea conecta la internet prin intermediul conexiunii traditionale Wi-Fi, dar si prin 3G sau WiMAX.
"Purtam discutii cu principalii operatori 3G din Romania, precum Orange sau Vodafone, insa discutiile sunt intr-un stadiu incipient. Va pot spune insa ca Acer a incheiat saptamana trecuta in Germania un parteneriat cu T-Mobile (divizia de telefonie mobila a Deutsche Telekom - n. red.)", a declarat Dmitry Elizarov, directorul pentru Europa de Est al Acer.
Produsul rival Asus Eee PC se gaseste in oferta Orange si Vodafone Romania, iar subsidiara operatorului britanic a anuntat ca intentioneaza sa aduca si Dell Mini 9.
"Am livrat deja in Romania primele dispozitive Aspire One si asteptam acum feedback din partea pietei. Cererea este destul de ridicata si estimam ca Aspire One va genera 20-40% din vanzarile totale de notebookuri", a precizat Elizarov.
Acer Romania a vandut 39.000 de laptopuri in primele sase luni ale acestui an, avand o cota de piata de 19%. Din totalul vanzarilor, circa 2.000 au fost netbookuri Aspire One, care costa aproximativ 330 de euro. Pretul mediu de vanzare al computerelor portabile Acer este de aproximativ 650 de euro, potrivit estimarilor lui Elizarov.
"Din pacate, nivelul acestuia scade de la an la an si suntem nevoiti sa comercializam mai multe unitati. Un alt trend pe care l-am observat in Romania si care s-a manifestat si in alte tari din regiune este cresterea numarului de consumatori care isi cumpara un al doilea sistem, mai specializat, in functie de necesitati", a spus reprezentantul Acer.
Spre exemplu, clientii opteaza pentru sisteme ultraportabile precum Aspire One, laptopuri multimedia sau sisteme special create pentru jocuri. "Pretul mediu de vanzare ar putea creste in urma acestui fenomen, pentru ca portabilele specializate sunt in general mai scumpe", explica Elizarov.
El crede ca Aspire One va constitui un element complementar in strategia de vanzari a companiei si nu va canibaliza segmentul de notebookuri traditionale.
In ceea ce priveste evolutia pietei locale de computere, Elizarov vede in continuare un potential ridicat de crestere: "La nivel global am vandut 138 milioane de PC-uri in primul semestru, din care 55% au fost portabile. Raportul in Romania este de aproximativ 33%-67%, deci exista inca suficient loc de crestere", spune oficialul Acer.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO