Business Hi-Tech

Allianz-Tiriac a investit 700.000 euro in conectarea mobila a oamenilor de pe teren la datele companiei

Allianz-Tiriac a investit 700.000 euro in conectarea mobila a oamenilor de pe teren la datele companiei

Marius Dan Balica, CIO la Allianz-Tiriac Asigurari: Cu ajutorul solutiilor Microsoft Windows Mobile, ne-am crescut productivitatea cu 30%.

09.10.2007, 18:22 40

Allianz-Tiriac Asigurari, cea mai mare companie de profil de pe piata locala, a investit peste 700.000 de euro in soft si echipamente care le permit agentilor de vanzari ai companiei sa se conecteze de pe teren la bazele de date ale firmei.
"Cu ajutorul solutiilor Microsoft Windows Mobile, ne-am crescut productivitatea cu 30% si am scazut costurile cu 20% prin eliminarea informatiilor in dublu exemplar din baza de date", a declarat pentru ZF Marius Dan Balica, Chief Information Officer la Allianz-Tiriac Asigurari.
Potrivit lui, din aceasta suma, circa 500.000 de euro au reprezentat cheltuielile pe echipamente, in timp ce licentele si dezvoltarea software au costat compania 200.000 de euro.
Compania a demarat in luna octombrie a anului trecut dezvoltarea unei aplicatii de conectare a dispozitivelor mobile cu sistemele interne ale companiei folosind infrastructura deja existenta bazata pe Microsoft .NET Framework.
Allianz-Tiriac a derulat intre 2002 si 2005 un proiect in valoare de circa 2,5 mil. euro de consolidare si centralizare a infrastructurii IT bazata pe Internet, in cadrul caruia au fost rescrise in Microsoft .NET Framework toate cele 15 aplicatii folosite de companie.
Una dintre primele etape a presupus achizitionarea a 470 de PDA-uri (Personal Device Assistant) Qtek 9000 si E-ten M600+ echipate cu sistemul de operare Windows Mobile. Potrivit lui Balica, echipa de vanzari avea nevoie constant de informatii in timp real, dar si sa colecteze in timp real informatii cu privire la proprietatile asigurate si clienti.
"Daca primul pas a fost facut pentru centralizarea bazelor de date, acum a fost nevoie sa oferim acces si personalului din teren", adauga oficialul Allianz-Tiriac. El spune ca noile dispozitive, capabile sa fotografieze la rezolutii de pana la 2 megapixeli vor preveni eventuale fraude si vor contribui la eficientizarea procesului de asigurare. "In lumea Allianz, inspectorii de asigurari, sunt obligati sa fotografieze o proprietate atunci cand aceasta este asigurata. Fotografia este inclusa in baza de date a companiei cu alte informatii relevante, pentru a evidentia starea bunului la momentul in care a fost asigurat", a precizat Balica.
Informatiile despre clienti sunt stocate in baza de date a Allianz-Tiriac si nu pe dispozitive, ceea ce scade costurile de actualizare a aplicatiilor de administrare instalate pe PDA-uri, precum si riscurile in cazul deteriorarii sau furtului acestora. Pentru acest an, Allianz-Tiriac si-a bugetat 3,2 milioane euro pentru cheltuieli in IT, precum dezvoltarea si mentenanta aplicatiilor proprii, consolidarea infrastructurii la nivelul serverelor. Compania si-a propus migrarea de pe platformele IBM Lotus Notes la Microsoft Exchange Server 2007 si Microsoft Office Outlook 2006.
La acestea se aduga si consolidarea infrastructurii de date si comunicatii. "In aceasta vara Allianz-Tiriac si-a externalizat toate serviciile de telefonie si date fixe catre Romtelecom, in timp ce telefonia si serviciile de date mobile sunt furnizate integral de Orange", a precizat Balica.
De asemenea, un alt pas vizat de Balica este implementarea unei solutii bazate pe tehnologia GPS pentru o mai buna administrare a riscurilor in functie de locatii.
Pentru finele acestui an, Allianz-Tiriac vizeaza implementarea unui sistem CRM (Customer Relationship Management) ca parte a dezvoltarii unui call-center propriu in Bucuresti care va include si un centru de lichidare al daunelor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO