Business Hi-Tech

ANRCTI: Aproape 4 milioane de romani au doua abonamente de telefonie mobila

ANRCTI: Aproape 4 milioane de romani au doua abonamente de telefonie mobila

Click pentru imaginea intreaga

11.10.2007, 21:18 18

Serviciile de telefonie mobila au avut in primul semestru 19,5 milioane de utilizatori, in crestere cu 31,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand pe piata existau 14,9 milioane de cartele SIM active, iar rata de penetrare a serviciilor de telefonie mobila la 100 de locuitori a avansat de la 68,8% la mijlocul anului trecut la 90,5% in primul semestru al acestui an.
La sfarsitul lunii iunie, 3,8 milioane de clienti beneficiau de unul sau mai multe abonamente la serviciile de telefonie mobila, in calitate de titulari de contract, utilizand 6,54 milioane de SIM-uri, respectiv 33,5% din numarul total de cartele active. "Astfel, se poate aprecia ca majoritatea abonatilor au cate doua abonamente, fie la acelasi operator, fie in retele diferite", conform oficialilor ANRCTI.
Fata de sfarsitul anului trecut numarul de utilizatori (cartele sim) de telefonie mobila a crescut cu 2,1 milioane - cea mai mare crestere fiind inregistrata de cartelele preplatite (1,460 milioane) - conform datelor ANRCTI.
Ritmul de crestere din primul semestru din 2007, de circa 14%, este cel mai mare din ultimii doi ani - cand in primul semestru numarul de utilizatori de telefonie mobila crescuse cu rate de cel mult 11,4%. Accelerarea ritmului de crestere este importanta in contextul in care procentul de 14% se aplica si unui numar mult mai mare de clienti.
Pe de alta parte, din datele ANRCTI rezulta si ca Telemobil (Zapp) avea la jumatatea anului acelasi numar de clienti ca la finalul anului trecut, respectiv de 0,5 milioane. Astfel, ANRCTI a anuntat pentru jumatatea anului 19,5 milioane de utilizatori de servicii de telefonie mobila, iar Orange, Vodafone si Cosmote aveau impreuna la sfarsitul aceleiasi perioade 19 mil. utilizatori - conform datelor anuntate public de companii. Telemobil (Zapp) nu a mai comunicat pe parcursul acestui an numarul de clienti sau veniturile inregistrate.
In ceea ce priveste serviciile de telefonie fixa, pana la 30 iunie erau inregistrati 72 de furnizori activi de servicii de acces si/sau apeluri la nivelul pietei cu amanuntul.
Cota de piata detinuta de furnizorii alternativi a ajuns la 25%, numarul liniilor instalate de acestia fiind de aproximativ 1,03 milioane. Numarul total de linii telefonice conectate a scazut cu 7% fata de perioada similara a anului trecut, la circa 4.106.000 de unitati, indicand o rata de penetrare a telefoniei fixe de 19 linii la 100 de locuitori.
Fata de luna decembrie a anului trecut numarul total de linii de telefonie fixa a scazut cu 97.970. In primul semestru al acestui an operatorii alternativi de telefonie fixa (precum RCS&RDS sau UPC Romania) au castigat aproape 210.000 de clienti noi - conform datelor ANRCTI. In perioada mentionata Romtelecom a pierdut peste 300.000 de clienti.
La sfarsitul lunii iunie, existau 4,5 milioane de conexiuni la Internet, cu 78,2% peste nivelul din intervalul similar din 2006, rata de penetrare fiind de 21%. Dintre acestea, 2,2 milioane de conexiuni erau de tip broadband, in crestere cu 90,4%, iar rata de penetrare la nivel de populatie se situa la 10,5%.
Fata de luna decembrie a anului trecut numarul total de conexiuni la internet a crescut cu 1,2 milioane din care aproape 500.000 au fost reprezentate de conexiunile cu viteza ridicata de acces la web, conform datelor Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologiei Informatiei.
Serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale pe baza de abonament au inregistrat schimbari la nivel de structura, ponderea abonatilor pe suport DTH fiind in crestere cu peste 172% fata de aceeasi perioada a anului trecut, afirma oficialii arbitrului pietei telecom.
Numarul abonatilor la servicii de televiziune prin satelit (DTH - Direct to Home) a ajuns la aproape un milion in primul semestru, in timp ce numarul abonatilor la servicii de cablu TV era de circa 3,6 milioane, ponderea acestora din urma in total abonati fiind de 79%. Abonatii prin suport DTH reprezinta 21% din totalul pietei.
Fata de luna decembrie a anului trecut numarul de abonati la serviciile de cablu TV a scazut cu aproape 200.000 de clienti - pentru prima oara dupa ani de crestere neintrerupta. Dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala de cablu, UPC Romania si RCS&RDS, UPC a anuntat ca a pierdut in primul semestru aproape 90.000 de clienti pe cablul TV. RCS&RDS nu a mai comunicat numarul clientilor pe cablu TV de pe piata locala de la sfarsitul anului trecut, cand avea 1,1 milioane de utilizatori. UPC este lider de piata cu aproape 1,3 mil. clienti pe cablul TV la jumatatea acestui an.
In ce priveste serviciile de televiziune prin satelit, numarul de utilizatori a crescut in prima jumatate a acestui an cu aproape 400.000. Aproape o jumatate din utilizatorii noi de servicii DTH pot fi revendicati de serviciul Dolce lansat de Romtelecom, care a castigat aproximativ 150.000 de clienti in primul semestru.
Serviciul Dolce, lansat de Romtelecom la sfarsitul anului trecut ca o modalitate de a stopa declinul numarului de abonati, este al doilea serviciu DTH de pe piata ca numar de utilizatori. Liderul de piata este RCS&RDS cu serviciul Digi TV, care avea in luna martie a acestui an peste 500.000 de clienti.
Datele statistice preliminare au fost raportate ANRCTI de catre 98% dintre furnizorii de retele si servicii de comunicatii electronice operationali in primul semestru al anului 2007.

Ce arata cifrele arbitrului telecom

Numarul de abonati la cablul TV scade pentru prima oara. In S1 2007 operatorii au pierdut 200.000 de clienti
Telemobil (Zapp) avea si la jumatatea anului circa 500.000 de clienti, egal cu cel anuntat pentru finalul anului trecut
Furnizorii alternativi de telefonie fixa au castigat in primul semestru circa 200.000 de clienti, in timp ce Romtelecom a pierdut peste 300.000
Aproape o jumatate din utilizatorii noi de servicii de televiziune prin satelit din primul semestru au fost castigati de Dolce (Romtelecom)
Numarul de utilizatori de telefonie mobila a crescut in S1 cu 14% (2 milioane) - cea mai mare rata de crestere din ultimii doi ani
Piata de telefonie mobila se apropie de saturatie, rata de penetrare a serviciilor fiind de peste 90% la jumatatea anului

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO