Business Hi-Tech

Broscuta nebuna a ajuns milionara

26.09.2005, 18:54 44

Pentru unii o figura care provoaca hohote de ras, pentru altii pur si simplu o creatura scarboasa si plictisitoare, Crazy Frog este fara doar si poate un succes fenomenal pentru industria de download mobil din Marea Britanie.

E doar o "fiinta" virtuala. Aparuta in 2004, Crazy Frog scotea initial fel de fel de sunete deformate, dar ulterior a generat numeroase teme multimedia. Ca rezultat, s-a inmultit numarul de oameni care descarca acum ringtonuri, video-ringtonuri si screensavere cu acest personaj. A devenit chiar primul ton de apel intrat in topurile muzicale.

De altfel, intreaga industrie a "sunetelor" pentru telefoanele mobile a explodat ca incasari.

Este de asteptat ca in acest an, utilizatorii de telefoane mobile sa cheltuie aproximativ 1,1 mld. euro pentru descarcarea tonurilor de apel, melodiilor, jocurilor si a altor materiale multimedia pe terminalele lor. Si aceasta doar in Marea Britanie.

Aceasta presupune o crestere in acest sector de peste 18 ori, avand in vedere ca, in urma cu numai trei ani cheltuielile posesorilor de terminale nu intreceau suma de 59 mil. euro.

Interesul pentru multimedia al operatorilor de telefonie mobila cu retele de generatia a treia, cum sunt Vodafone, Orange sau Hutchison Whampoa, a redimensionat in sens crescator oferta de continut descarcabil.

"Este o piata aflata in crestere masiva" - considera Ben Taylor, purtatorul de cuvant al Vodafone.

"Tehnologia 3G a imbunatatit capacitatea si calitatea a ceea ce putem oferi. Acum ne permitem sa punem la dispozitie 300.000 de melodii, practic orice de la Bach la Beethoven", spune oficialul Vodafone. adrian.pop@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO