Business Hi-Tech

Cisco vede o oportunitate de business in site-urile de networking social

12.03.2007, 19:50 22

La inceputul acestei luni Cisco Systems, unul din gigantii IT din Silicon Valley, a anuntat o achizitie neobisnuita. Cisco va prelua bunurile tehnologice ale unui site de networking social aproape uitat - Tribe.net, scrie New York Times.
Este o asociere cel putin inedita - Cisco, care are 55.000 de angajati, produce echipamente de retea pentru operatori telecom si alte mari corporatii, in timp ce Tribe.net, a carui companie are doar opt angajati, a fost practic zdrobit de alte site-uri de profil, cum ar fi MySpace si Facebook.
Impreuna cu recenta achizitie a firmei de design a retelelor sociale Five Across, tranzactia cu Tribe.net ii va permite gigantului Cisco sa ofere marilor corporatii posibilitatea de a crea servicii asemanatoare cu MySpace sau YouTube - servicii care sunt menite sa reuneasca online clientii acestora. Aceasta initiativa subliniaza o posibila schimbare a modului in care companiile si intreprinzatorii privesc retelele sociale.
Acestia vad MySpace si Facebook, cu zecile de milioane de utilizatori ale lor, ca pe niste teritorii "inchise", similare primelor generatii de servicii online precum America Online, CompuServe si Prodigy - servicii care atrag persoane cu interese diferite si, implicit, cu foarte putine lucruri in comun.
Noii jucatori pe piata, cum ar fi Cisco si o varietate de firme nou infiintate precum Ning, sustin ca networking-ul social va fi la fel de raspandit in viitor cum sunt site-urile Web acum. Acestia doresc sa creeze instrumente care le permit oamenilor obisnuiti, marilor corporatii sau chiar candidatilor la presedintie sa realizeze site-uri sociale special pentru clienti, prieteni, fani sau angajati.
"Retelele sociale actuale sunt fantastice, dar nu sunt concepute sa fie flexibile", a declarat Marc Andreessen, seful Ning si un cofondator Netscape. "Aceste retele nu permit oamenilor sa-si creeze si proiecteze propriile lumi, sfidand ceea ce este in esenta natura omului virtual", a adaugat Andreessen.
In ultimele luni a existat o explozie a retelelor sociale pe Internet - organizatii complet diferite precum echipa Portland Trailbalzers, Universitatea South Carolina, Nike si candidatul prezidential Barack Obama si-au lansat propriile site-uri de networking social. Multe dintre acestea se adreseaza unor segmente de nisa.
Oficialii Cisco si Utah Street Networks, compania care detine Tribe.net, nu au dorit sa precizeze detaliile tranzactiei, dar persoane apropiate discutiilor au declarat ca Tribe.net va ramane un site independent, iar tehnologia din spatele sau va fi preluata de Cisco.
Prin achizitia Tribe.net, Cisco se orienteaza mai mult catre consumatori si se pregateste pentru ziua in care acestia isi vor petrece mult timp in comunitatile virtuale. In ultimii ani, prin achizitiile producatorului de routere wireless Linksys si producatorului de convertoare TV Scientific Atlanta, Cisco si-a facut simtita prezenta in casele oamenilor.
Dan Scheinman, directorul de achizitii si fuziuni care s-a ocupat de preluarile Linksys si Scientific Atlanta, conduce acum o noua divizie numita Media Solutions Group, care a mediat preluarile Five Across si Tribe.net.
Dupa achizitia Five Across, Scheinman a declarat ca oamenii isi schimba rapid obiceiurile de consum media. Oficialul Cisco a precizat ca firma sa va ajuta clientii media precum retelele de televiziuni si operatorii de cablu sa-si dezvolte site-uri si sa-si transfere cat mai mult continut media pe Internet.
"Misiunea noastra este sa stabilim o relatie cu companiile media si sa le oferim servicii si tehnologii, astfel incat consumatorii se pot bucura de continut si pe Internet", a precizat Scheinman.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO